Türkiye'nin Maldivleri Salda Gölü

Türkiye'nin Maldivleri Salda Gölü Salda Gölü’nün bilinmeyenleri 🌍
Yasaklar, gerçekler, efsaneler
Girmeden önce MUTLAKA bak 👇
(3920)

25/01/2026

Bu bayrak işte o

25/01/2026

Burası gerçekten neresi?





22/01/2026





22/01/2026





Sessiz
20/01/2026

Sessiz





Address

Salda Gölü
Yesilova
15500

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Türkiye'nin Maldivleri Salda Gölü posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to Türkiye'nin Maldivleri Salda Gölü:

Share

Mavi İnci

57 km2 idim 50bin yıl önce. 44 km2yim şimdi. Söyleyeceğim neden... Salda gölüyüm ben. Mahvettiğiniz Burdur gölünün hem akrabası hem komşusuyum. 1.193 metre yükseğindeyim denizin ve Burdur'un Yeşilova ilçesine 4 km. uzaktayım. Burdur gölüyle akraba ve komşuluğum tam da buradan işte. Ben sizin seyrelttiğiniz karaçam ve meşe ormanlarının sahibiyim. Etrafımda küçük ama verimli, alüvyon kaplı ovalarım var. Kireçtaşı ve serpantinle oluşturduğum yamaçlarım var. Benimle oyalanan, sohbet eden, misafirim olan yüzlerce tür canlıyı saymıyorum bile. Senin ve benim Ülkemin en derin, en temiz ve en berrak gölüyüm.Turkuaz makyajım var kıyılarımdaki kumsallarım için boyadığım . Dedim ya, 57 km2 den 44 km2 ye düştüm ben. O kadar acımasız ama o kadar zavallısın ki insanoğlu sen, bitirmeye çalışıyorsun beni tıpkı dostum, arkadaşım, akrabam, yarenim Burdur gölünü bitirdiğin gibi.. Barajlar yapıyorsun kan damarlarıma. Ama gene de güzellikler üretmeye çalışıyorum ben. 7 güzel ada yarattım, 7 güzel, bembeyaz ada. Öldürebileceğini sanıyorsun beni, Yanılıyorsun çocuk, 50bin yaşındayım ben! Sen yokken vardım zaten, sen olmadığında da burada olacağım. Neyi sattım ben sana şimdiye kadar insanoğlu, sen beni pazarlamaya çalışıyorsun? Magnezyum, soda ve kil ürettim sana ben, cilt hastalıklarına iyi gelsin diye. Güzel olun, turkuaz gülüşleriniz olsun benim gibi, sivilceleriniz olmasın istedim . Kaç para istedim karşılığında sizden? Ama siz 5 liraya beni pazarlayıp satacaksınız öyle mi? Bir daha söylüyorum, 50bin yıldır buradayım ben! Taş çatlasın 80 yıllık ömrün için mi satıyorsun sen beni? Zavallı İnsanoğlu. Çok üzülüyorum senin için. (Kimse yanlış anlamasın sadece elimizdeki güzelliğin değerini bilmek için paylaştım saygılarımla)