14/02/2026
“Camide Buluşuyoruz – Kur’an-ı Ezberliyoruz” Programı Ödül Töreni Büyük Coşkuyla Gerçekleştirildi.
Tuşba İlçe Müftülüğü tarafından, Gençlik Koordinatör Yardımcısı Kurban Keskin'in organizasyonunda 15 tatil süresince yürütülen “Camide Buluşuyoruz Kur’an-ı Ezberliyoruz” programının ödül töreni, Tuşba Cami Kebir’de yoğun katılımla gerçekleştirildi.
Program kapsamında,15 tatil boyunca camiler arası düzenlenen eğitimlerde öğrenciler; görevli imam-hatiplerin rehberliğinde Kur’an-ı Kerim’den sureler ezberleyerek aynı zamanda namaz eğitimi aldı.
Eğitim sürecinin sonunda öğrenciler,Tuşba Cami Kebir’de kurulan komisyon huzurunda gerçekleştirilen yarışmada bilgi ve becerilerini sergiledi.
Yarışma sonucunda dereceye giren öğrencilere çeşitli hediyeler takdim edilirken, programa katılan tüm öğrencilere de teşvik edici hediyeler verildi. Yarışma ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere üç ayrı kategoride gerçekleştirildi.
Birincilere bisiklet,İkincilere akıllı saat,Üçüncülere bluetooth kulaklık hediye edildi.
Ayrıca yarışmaya katılan 100 öğrenciye futbol topu armağan edildi.
Düzenlenen ödül törenine; Van İl Müftü Yardımcısı Abdullah Erkan Çok,Tuşba İlçe Müftü Vekili Şefik Genç, İlçe Müftülüğü Şube Müdürü Şefik Say, Din Hizmetleri Uzmanları Süheyla Türk ve Übeydullah Oral, Cami imam-hatipleri,Veliler ve çok sayıda öğrenci katılım sağladı.
Programın açılış konuşmasını yapan Tuşba İlçe Müftü Vekili Şefik Genç,bu tür projelerin çocukların camiyle bağ kurması, Kur’an-ı Kerim’i sevmesi ve namaz bilinci kazanması açısından son derece önemli olduğunu vurgulayarak,emeği geçen tüm görevlilere, din görevlilerine ve velilere teşekkür etti.
Günün anlam ve önemine binaen konuşma yapan Van İl Müftü Yardımcısı Abdullah Erkan Çok ise, öğrencilere yönelik başlatılan bu programın çok anlamlı ve kıymetli olduğunu ifade ederek, “Çocuklarımızın bu yaşlarda namazlarını doğru bir şekilde kılmayı öğrenmeleri ve Kur’an-ı Kerim’den sureler ezberlemeleri büyük önem arz etmektedir.
Program, yemek ikramı ve hatıra fotoğrafı çekimi ile sona erdi.