02/06/2026
ŞEHRİN KALBİNDE UNUTULAN MAHALLE
Cemil Cevher “Yapılacak İş Çok, Yapacak Yok”
Sarayaltı Mahallesi Muhtarı Cemil Cevher: “12 yıldır aynı sorunları anlatıyoruz ama hâlâ çözüm bekliyoruz”
Cemil Cevher, Uşak’ın en eski ve en merkezi yerleşim alanlarından biri olan Sarayaltı Mahallesi’nde üçüncü dönem muhtarlık görevini sürdürüyor. 61 yaşındaki Cevher, tam 12 yıldır mahallenin sorunlarını çözmek için mücadele ettiğini belirterek, “Şehrin kalbindeyiz ama yıllardır ihmal edilen bir mahallede yaşıyoruz” dedi.
Göreve gelmeden önce kendi işini yaptığını ifade eden Cevher, uzun yıllar belirli bir dikiş makinesi firmasının yetkili servisi olarak çalıştığını söyledi. Mahalle halkının teveccühüyle üç dönemdir muhtarlık görevinde bulunduğunu dile getiren Cevher, Sarayaltı Mahallesi’nin nüfus yapısına ilişkin de bilgiler verdi. Mahallede yaklaşık 8 bin 700 kişinin yaşadığını belirten Cevher, kadın nüfusunun erkeklerden daha fazla olduğunu ifade ederek, “Yaklaşık 6 bin 400 seçmenimiz var. Kadın nüfusumuz erkeklerden biraz daha fazla. Köklü ve eski bir mahalleyiz” diye konuştu.
“UŞAK’IN EN GÜZEL KONUMU AMA YILLARDIR DEĞER GÖRMEDİ”
Sarayaltı Mahallesi’nin coğrafi açıdan Uşak’ın en değerli bölgelerinden biri olduğuna dikkat çeken Cemil Cevher, geçmiş yıllarda yapılan yanlış planlamaların mahallenin gelişimini olumsuz etkilediğini savundu. Mahallenin düz bir arazi üzerine kurulu olduğunu belirten Cevher, şunları söyledi: “Burası coğrafi konum olarak Uşak’ın en güzel yerlerinden biri. Mecburiyet Caddesi’nden Trafik İl Müdürlüğü’ne kadar uzanan bölge şehrin en kıymetli alanlarından biri aslında. Ancak geçmiş yerel yönetimlerin yaptığı hatalar nedeniyle mahalle sağlıklı şekilde gelişemedi. Tabakhane buraya kurulmuş, yüncüler sitesi buraya yapılmış, fabrikalar yine bu bölgeye konuşlandırılmış. O dönem yapılan plansız uygulamalar bugün hâlâ karşımıza sorun olarak çıkıyor.” Mahallenin yıllar içerisinde plansız yapılaşma nedeniyle düzensiz bir görünüme büründüğünü söyleyen Cevher, özellikle Nuri Şeker Caddesi’nin yeniden ele alınması gerektiğini vurguladı.
“NURİ ŞEKER CADDESİ ŞEHRİN KALBİ AMA HAK ETTİĞİ DEĞERİ GÖRMÜYOR”
Mahallenin en önemli arterlerinden biri olan Nuri Şeker Caddesi’nin tarihi bir geçmişe sahip olduğunu anlatan Cevher, caddenin 1926 yılında Uşak Şeker Fabrikası’nın ihtiyaçları doğrultusunda açıldığını ifade etti. Cevher, şu değerlendirmede bulundu: “Nuri Şeker Caddesi aslında şehrin kalbi sayılabilecek bir noktada bulunuyor. 1926 yılında Uşak Şeker Fabrikası için açılmış bir cadde. Sonrasında belediyeye devredilmiş. Ancak yıllardır gereken özen gösterilmedi. Uşak’ın pek çok yerinde olduğu gibi burada da plansızlık ve ilgisizlik hâkim oldu. Biz bu caddenin yeniden imar uygulamasıyla düzenlenmesini istiyoruz. Çünkü burası şehrin vitrini olabilecek bir bölge.”
“12 YILDIR OKUL İSTİYORUZ”
Sarayaltı Mahallesi’nin en büyük eksiklerinden birinin eğitim yatırımı olduğunu belirten Cemil Cevher, mahallede hâlâ okul bulunmadığını söyledi. Göreve geldiği ilk günden itibaren okul talebini ilgili kurumlara ilettiğini ifade eden Cevher, “12 yıldır okul yapılmasını istiyoruz ama maalesef bugüne kadar sonuç alamadık. Şehrin merkezinde bulunan bir mahallede okul olmaması büyük eksiklik” dedi.
Mahallede birçok önemli kamu kurumunun bulunduğunu ancak buna rağmen yeterli hizmetin verilmediğini savunan Cevher, “Trafik İl Müdürlüğü burada, İtfaiye Müdürlüğü burada, 112 Acil Çağrı Merkezi burada, belediye hizmet binası burada. Yani şehrin merkezindeyiz ama hizmet anlamında geri planda bırakılmış durumdayız” ifadelerini kullandı.
“KONAK DEĞİL, HALKIN KULLANACAĞI DÜĞÜN SALONU İSTEDİM”
Mahalle adına bugüne kadar birçok talepte bulunduğunu belirten Cevher, özellikle sosyal tesis ve düğün salonu projesinin hayata geçirilmesini istediğini söyledi. Göreve başladığı dönemde eski Belediye Başkanı Nurullah Cahan’ın “19 mahalleye 19 konak” projesini açıkladığını hatırlatan Cevher, kendisinin farklı bir talepte bulunduğunu anlattı: “Ben ilk günden itibaren mahalle konağı istemedim. Çünkü bizim bölgemiz ekonomik anlamda zorlanan insanların yaşadığı bir mahalle. İnsanlarımızın uygun maliyetle düğün yapabileceği, toplantılarını gerçekleştirebileceği bir sosyal tesis talep ettim. Belediye bünyesinde hizmet verecek bir düğün salonu istedik.”
Eski Belediye Başkanı Mehmet Çakın döneminde projeyle ilgili önemli bir adım atıldığını belirten Cevher, alanın imar planında sosyal tesis ve yeşil alan olarak düzenlendiğini ifade etti. “Plan projesi çizildi, sponsoru bulundu. Düğün salonunun yapılması için ciddi aşamalar kaydedildi.
Ancak seçim sürecine denk geldiği için ertelendi. Cevher, daha sonra göreve gelen Özkan Yalım’a da taleplerini ilettiklerini ancak somut bir sonuç alamadıklarını kaydetti.
“BU ŞEHRİ ALLAH KORKUSU OLAN İNSANLAR YÖNETSİN”
Röportajının sonunda dikkat çeken açıklamalarda bulunan Cemil Cevher, yöneticilerin liyakatli ve vicdan sahibi kişilerden seçilmesi gerektiğini söyledi. Siyasi parti ayrımı gözetmeksizin memlekete hizmet edecek insanların göreve gelmesini temenni ettiğini belirten Cevher, şu ifadeleri kullandı: “Ben artık bu şehri yönetecek insanların Allah korkusu olan kişilerden seçilmesini istiyorum. Siyasi parti önemli değil. Önemli olan bu vatana, bu millete hizmet edecek insanların göreve gelmesi. Vatandaşlarımızın da bu konuda daha bilinçli davranmasını temenni ediyorum. Çünkü bu şehir hepimizin.”
“SARAYALTI İÇİN HÂLÂ UMUDUMUZ VAR”
Tüm eksikliklere rağmen mahallesi için mücadele etmeye devam edeceğini ifade eden Cemil Cevher, Sarayaltı Mahallesi’nin hak ettiği yatırımları alması halinde Uşak’ın en değerli yaşam alanlarından biri olabileceğini söyledi. “Burası doğru planlamayla Uşak’ın örnek mahallelerinden biri olur” diyen Cevher, özellikle eğitim, sosyal tesis ve imar düzenlemelerinin öncelikli ihtiyaçlar arasında bulunduğunu sözlerine ekledi.
ÖZEL HABER: RAMAZAN GÜNER