12/05/2026
İmranlı Meslek Yüksekokulu’nda (İMYO), olası afetlere karşı hazırlık düzeyini artırmak ve farkındalık oluşturmak amacıyla tatbikat programı gerçekleştirildi.
Valimiz Sn. Yılmaz Şimşek’in de katıldığı tatbikat kapsamında, senaryo gereği İmranlı’da 6.5 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Depremin ardından AFAD, 112 Acil Sağlık, Sivas ile İmranlı Belediyesi İtfaiye ekipleri ile ilgili kurumlar olay yerine sevk edildi.
Program çerçevesinde deprem, yangın, trafik kazası ve yüksekten kurtarma senaryoları ekipler tarafından uygulamalı olarak icra edilirken; öğrenci ve katılımcılara afet anında doğru davranış ve müdahale yöntemleri hakkında bilgi verildi.
Tatbikatın ardından açıklamalarda bulunan Valimiz Şimşek, gerçekleştirilen çalışmanın gerçeğini aratmayan başarılı bir organizasyon olduğunu belirterek, “Büyük bir heyecanla sizleri izledik. Tatbikatta görev alan tüm ekiplerimizi tebrik ediyorum.” dedi.
Tatbikatların afetlere hazırlık açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Valimiz Şimşek, bu tür uygulamalar sayesinde eksiklerin görüldüğünü, ekiplerin kapasitesinin test edildiğini ve kullanılan ekipmanların etkinliğinin değerlendirildiğini ifade etti.
Arama kurtarma ekiplerinin koordineli çalışmasının memnuniyet verici olduğunu vurgulayan Valimiz Şimşek, ekiplerin son teknoloji ekipmanlarla donatıldığını ve olası afet durumlarında etkin müdahale kapasitesine sahip olduğunu söyledi.
Valimiz Şimşek, “Allah ülkemizi ve milletimizi her türlü afetten korusun. Ancak tedbiri hiçbir zaman elden bırakmamalıyız. Her zaman hazırlıklı olmak zorundayız.” ifadelerini kullandı.