10/01/2015
YGS BAŞVURUSU YAPMAYANLAR OKUSUN
Arkadaşlar,YGS başvuruları 05-19 Ocak tarihleri arasında olacaktır.Başvuru ücreti 50 TL dir.Sınavsız geçiş ücreti 15 TL dir.Önceki senelerde hatalar olduğundan bu sene önce internetten başvuru yapılıp sonradan ücretler yaptırılacaktır.İnternetten başvuru için lisedeyseniz eğer okuduğunuz okulda kolayca halledebilirsiniz .Mezunlar ve Aöf de okuyanlar ise,eğer şifreleri varsa o şifreyle başvuru yapabilirler.Ama sifreniz yoksa civarınıda ki liselerden ya da yetkili yerlerden 3 TL karşılığında kayıt yaptırabilirsiniz.Eğer devamlı işime yarar ve ben kaydımı yaparım derseniz ,5 TL ile şifre alıp her zaman başvuru vs işlemlerinizi kendiniz yapabilirsiniz.(bu daha hesaplı.İlerde Lys var.Tercihler var.Sonuçta ogrenciyiz . Hem de devamlı lazım olacak bu şifre bize. ) bu kayıt işlemi bittikten sonra da ücretleri ;
Ziraat Bankası ATM ve İnternet Bankacılığı ile
Halk Bank " ve " ile
Akbank Şube , ATM ve İnternet Bankacılığı ile
Kuveyt Türk Şube ve İnternet Bankacılığı ile
Türk Ekonomi Bankası şubekeri ile
PTT iş yerlerinden yatırabilirsiniz.
Ayrıca ÖSYM nin internet sayfasından Ödemeler alanından .Kredi / Hesap kartınızla da yaptırabilirsiniz.
Ayrıca ücret yatırırken, genelde Ziraat de oldugu icin.Sirayla Odeme İslemleri- Egitim Odemeleri- Osym Odemeleri dedikten sonra sınavsız geçiş yapacak olan meslek liseliler 1. sini , hem sinava katiliyim iyi gecmezse geçiş hakkimi kullanirim diyip YGS ye katılmak isteyen herkes 2. yi seçecektir .
Ayrıca siteden kayıt yaparken
Lise son sınıfta okuyanalr 1. seçeneği
Lise sona geçip çeşitli nednlerden dolayı okula ara verenler 2 rakamlı seçeneği
Mezun olup , hiç bir yere yerleşememiş olanlar 4 rakamlı seçeneği
Her hangi bir açık öğretim ya da örgün yani normal öğretim bölümüne , sınavsız geçiş dahil yerleşip kayıt yapmayanlar 5 rakamlı seçeneği
Açık öğretim ya da normal öğretimden her hangi bir yerde kayıtlı olanlar 6 rakamlı seçeneği
Her hangi bir açık ya da örgün yani normal öğretim mezunu olup sınava dahil olmak isteyenler 7 rakamlı seçeneği
Her hangi bir üniversiteye başlayıp kaydı silinenler ise 8 rakamlı seçeneği işaretleyeceklerdir.
ÖSYM de ki resminiz son 50 ay içinde çekilmiş olacaktır.Üstünde geçerliilk süresi yazıyor zaten.
T.C. kimliğinizde ki fotoğraf ise son 6 ay içinde çekilmiş olacaktır.
Bir ortaöğretim kurumunda son sınıf düzeyinde öğrenim gören adaylar; başvurularını kendi okullarından yapacaklardır. Kendi okulu başvuru merkezi olmayan adaylar okul müdürü tarafındanÖSYM tarafından belirlenmiş olan başvuru merkezine yönlendirilecektir.
ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminde geçerli fotoğrafı (*) ve eğitim bilgisi bulunanadaylar; başvurularını bireysel olarak İnternet aracılığıyla (https://ais.osym.gov.tr) yapabileceklerdir.
Diğer adaylar (açık lise öğrencileri, ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminde geçerli bir fotoğrafı veya eğitim bilgisi bulunmayan/var olan eğitim bilgisinde değişiklik olan adaylar); başvuruları-nı ÖSYM Sınav Koordinatörlüklerinden veya ÖSYM tarafından belirlenmiş olan başvuru merkezlerinin birinden yapacaklardır.
Burada olmayan ve merak ettiğiniz diğer bilgiler için , ÖSYM nin numarasını 444 67 96 yı arayıp bilgilenebilirsiniz.