Okulumuzun inşaat yapım işlerine 07.04.2005 tarihinde “Sincan Fevzi Çakmak Lisesi” adı altında başlamıştır. Yapımı tamamlanan Lise’nin kuruluş aşamasındaki iş ve işlemleri yürütmek üzere Ankara Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün 28.07.2005 tarih ve 231/1696 sayılı oluru ile Okul Müdürlüğüne görevlendirilen Hasan KAYABAŞI, 31.08.2005 tarihinde okulumuzdaki görevine başlamıştır. Okulumuz giriş i
le birlikte dört kat olup, 24 derslik ve 4 laboratuvarı ( Fizik, Kimya, Biyoloji ve Bilgisayar) bulunmaktadır. Ayrıca okulun Kütüphanesi, Okuma Salonu, Resim-İş Atölyesi ve Müzik odası mevcuttur. Andiçen ailesinin okulumuza arsa bağışı nedeniyle Ankara Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğünün 24.01.2006 tarih ve 316/129 sayılı oluru ile Hayırsever Mennune Andiçen’in isteği doğrultusunda okulumuzun adının “Nefise Andiçen Lisesi” olarak değişmesi kabul edilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğünün 13.06.2006 tarih ve 7256 sayılı onayı ile okulumuzun 2006-2007 öğretim yılında eğitim- öğretime açılması uygun görülmüştür. 2006-2007 öğretim yılında 640 öğrenci yeni kayıt ve 60 öğrenci de nakil olmak üzere lise 1. sınıfa 700, nakil yoluyla lise 2. sınıfa 140 öğrenci alınmıştır. 2006-2007 öğretim yılında toplam 840 öğrenci ve 40 öğretmen ile eğitim-öğretime başlamıştır. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 84. yılında 84 okulun açılış töreni 09. Nisan 2007 günü Başbakanımız Sayın Recep Tayip ERDOĞAN’ın teşrifleriyle Milli Eğitim Bakanlığı Şura Salonunda sanal ortamda gerçekleştirilmiştir. Aynı gün Ankara Vali Yardımcısı Tevfik KARABALIK, Sincan Kaymakamı Ertan YÜKSEL, İlçe Milli Eğitim Müdürü Ercan ÖZLÜ ve Eski Okul Müdürümüz Hasan KAYABAŞI’nın katılımıyla okulumuzun resmi açılışı yapılmıştır. Resmi site: http://www.nefiseandicenlisesi.meb.k12.tr