05/12/2022
Eğitimci Samandağ meclis üyesi Sinem Kayıkçı dan
Yerel Siyasette Gündeme dair yazısı, kendisini tebrik eder başarılarının devamını Dileriz.
Sayın Başkan , ve meclis üyesi arkadaşlarım,
Muzdarip olduğum bir konu var, Bir eğitimci olarak çocukların eğitim süreci içinde toplumun kaygıları ve gelecek yatırımları!
Meclis üyesi olduğum günden bugüne kadar dikkatimi çeken ve çoğu kez paylaştığım bir durum var;
Meclis ilk 2 yıl geçmiş belediyenin yaptıkları konuşuldu ve siz her konuşmanın ardından geçmiş yönetimi öne sürerek, eleştirileri bertaraf etmeye ve haklı olarak, iddialarınızı halka anlatmaya çalıştınız,
Bu iki yıl sizin iddialarınız, spekülasyonlar, karşı tarafın savunmaları ve her meclisin bu konu ile açılması ve kapanması ile geçti!
Facebook 2 yıl sizin iddialarınız ve bu iddiaları çürütmeye çalışan yazılar, hakaretler ile meşgul edildi.O gün dedim ki haklı iseniz, kanıt ve açıklama istiyoruz Parti ya da kimlik gözetmeden bu halk onu aldatanları tanımalı..Hep dediniz ki ,kanıtlayacak ve sunacağız.Bekledik. Süreç ne oldu ?
RAPOR YOK, SAMANDAĞ HALKI BİLİNÇLENDİRİLMEDİ.
SONRA 3. YIL HEP , işçilerin işten çıkarılması ve mahkemeler ! Siz sözleşme yenilemiyorsunuz mahkeme geri getiriyor! Gerekçesi ne olursa olsun, işten çıkarılmaya hayır dedik, ama Samandağ halkının parasını oturarak yiyorlar dediniz,
kanıt istiyoruz dedik, herhangi bir sonuç olmadı!
Şimdi bu yıl mevzu Sanayi sitesi ve çevik kuvvet !
Size ve halka soruyorum!
Bu konular gidiyor geliyor, sonuç sadece Zaman ve halkın yıpranması...
Bir şey sormak istiyorum ! İster cevaplayın isterseniz cevapsız bırakın bu halk eğer bu konuların bilinçli olarak yanlış tarafında durmayı seçiyorsa sorum onlara,
yok siz sadece kısır döngü ile sürmesini onaylıyorsanız sorum size;
HALK NE ZAMAN HAKKI OLAN HİZMETLER İÇİN İSYAN Edip Talepte BULUNACAK !
Deprem geliyor, belediye binası hani taşınacaktı ?
Sokak Hayvanlarının sorumluluğu kanunen ilçe belediyelerine verildi, ne zaman ele alınacak ?
Doğa bazı projelerle yok ediliyor ne olacak ?
şimdi soruyorum, suçluyu
biliyorsak , kanunlar çerçevesinde konuları halka sunacak Samandağın avukatları, yetkilileri nerde ?
" bu konuda mücadele edenleri takdir ve tenzih ederek
" . Çocukluğumuzdan beri Samandağ gurur duydumuz bir yer, siyasetinde her geçen gün azalsa da umut duyduğumuz bir yer..
Nerede o Samandağ, nerede o cevval halk, cevval mücadele ?
şahsınıza da son bir soru ? Çocukluğuzda Panzerlerin önüne atladı diye kahramanımız olarak anılan Refik Eryılmaz'a, bu kadar hizmete rağmen, (Anlatılan ve paylaşılan, sonuçta memleketin çehresi değişiyor ),
bu kin ve saldırı ! Niye ?
Ya siz eski Refik Eryılmaz değilsiniz ya da halkın siyasete yaklaşımı ve bakışında sorun var !
Sorunlarımızı çözemeyeceksek son yıl bu kavgalara geçecekse eleştirdiğiniz eski yönetimden farkınız ne ?sorun büyük amaçözüm önerim var !Herkesi dürüst olmaya davet ediyorum Hizmet yapılıyorsa inkar etmeyin, konuyu saptırmayın, mevzu başka siz başka !
Samandağ halkından özür dileyerek söylemek isterim,
Allahın belası bir sahte hesap mevzusu var, bildiğiniz insanlarım ailelerine sövüyorlar, din, iman, kişilik bırakmadan...Allah rızası için yalvaralım mı ? Çocuklar diyoruz , herkes bir anne baba ! Samandağ diyoruz gelecek diyoruz, çözülmeyi bekleyen bu kadar ciddi problemleriniz varken, midemiz bulandı bu siyaset anlayışından...
Kadınlara saygı diyorsunuz , daha az önce, kooperatif için ödül alınmış, Atiye Hanım sunarken çok duygulandı,! sizi de içine katarak söylüyorum, kadınlara hakaret etmeden, kimseyi kışkırtmadan olmuyor mu yetki......böyle güzel proje ve ödüllerle anılmak istiyoruz.. Mesela yakında iklim müdürü atayacaksınız öyle dediniz , Allah rızası için , küresel ısınmaya dikkat çekebilen, iklim tanıyan bilen biri olsun..Projelerin altına imza atacakken, bilinçli olsun .. Son bir konu bu mikrofondan , tüm yetki sahasındaki kişilere sesleniyorum, bu yetkiyi size HALK verdi, halka hizmet yapınca havalara girip , insanlara üstten bakıp kibirlenmeyin,! o koltukları evinizin salonlarınızdan getirmediniz, o koltuklar, Samandağ Halkının koltuklarıdır, söz konusu iddiaları iftira değilse ispatlasınlar, belediyeyi , kişiyi, kurumu, yıpratacağım diye bu halkı karanlığa mahkum etmeye kimsenin hakkı yok..
Ve sevgili yetkililer, koltuklardan hakaret etmek de çok kolay, çünkü yetki, güç sizde mimrofonu alıyorsunuz başlıyorsunuz insanları yargılamaya ve taraftarlarınızın önune yen etmeye.....yorulduk, kininizden, nefretinizden, siyasi olarak kurulan kıvrak ve yuvarlak cümlelerden, SAMİMİYET VE DÜRÜSTLÜK ÜZERİNE KURULMUŞ BİR GELECEK HAYALİ İLE, MECLİSİN BU YIL Kİ SON TOPLANTISI ADINA HERKESE TEŞEKKÜR EDERİM. SAYGILARIMLA
SİNEM KAYIKÇI