26/04/2024
26 Nisan 1986'da, o dönem Sovyetler Birliği'ne bağlı olan Ukrayna'nın başkenti Kiev'in 130 kilometre kuzeyindeki Çernobil kenti, insanlık tarihinin en korkunç çevre felaketlerinden birine sahne oldu.
Pripyat şehri yakınlarındaki Çernobil Nükleer Santrali'nin dördüncü reaktöründe yaşanan patlama sonucu çevreye, 1945'te Hiroşima'ya atılan atom bombasının 50 katına eşit miktarda radyasyon yayıldı.
Patlamanın ardından radyoaktif madde yüklü bulutlar Türkiye dahil birçok ülkeyi etkiledi.
Çernobil felaketi ile nükleer enerjinin yıkıcı etkileri ve hem insanlık hem de çevre için oluşturduğu tehditler gözler önüne serildi. Bununla birlikte bir kazanın yaşanmadığı senaryoda bile nükleer enerji, yeşil ve güvenli bir dünya için doğru bir yol olarak görülmüyor.
Dünya Yaşamı Koruma Birliği gibi birçok uluslararası organizasyon nükleer enerjinin tehlikelerine karşı uyarılarda bulunurken Çernobil Felaketini Anma Günü’nde nükleerin artılarını ve eksilerini daha iyi düşünmemiz gerekiyor...
̇yesi̇