03/05/2012
Cengimiz büyüktür bizim, biz eğitim neferiyiz,
Akşam-sabah demeksizin, her gün her an seferîyiz.
Vefa-cefa, sürmeden sefa, biz talebe esiriyiz,
İşlenmemiş, saf ve safa, dimağların tesiriyiz.
Tarifimiz şudur bizim; kelâmın bir fermanıyız(1),
Çocukların biz bu yolda, ilimden bir dermanıyız.
Atıldık bu zorlu yola, birikimin harmanıyız,
Gereğimiz şanlı payda(2), asıl budur armanımız.
Lülf-u İlâhî budur işte, ilim irfan bendesiyiz,
Alimlik mi, biriyiz beşte, olsa olsa rendesiyiz.
Resim-Türkçe-matematik, birazcık da hendeseyiz,
İngilizce ve rehberlik, hayatın ta kendisiyiz.
"Öğren-öğret Hakk’ı halka", muallim hem talebeyiz,
Okulu’nda var bir halka, ordu misâl galebeyiz.
---------
(1) "İlim öğrenmek kadın-erkek her müslümana farzdır".
(2) Geçmişten beri süregelen, tüm ilmî ve ahlâkî emanetleri ifade etmek için kullanılmıştır.
Arman: Özlem, istek; Galebe: Çokluk anlamlarında kullanılmıştır.
-Hayrettin Köroğlu-