15/07/2025
Esenyurt Belediye Başkanı seçildikten 9 ay sonra tutuklanan Başkanımız Prof. Ahmet Özer, yine 9 ay haksız yere özgürlüğünden edildiği davadan bugün tahliye oldu. Bu haksızlık yalnızca Ahmet Hoca’ya, tutuklanarak çok sevdiğimiz kamu görevimizden uzaklaştırılan bizlere, başkan yardımcılarımıza ve meclis üyelerimize değil; bizi seçen, bize güvenen, “adaletle yönetirsin” diyen tüm yurttaşlarımıza yapılmıştır.
Bizler, bu toprakların yetiştirdiği Cumhuriyet çocukları ve seçilmiş belediye başkanları olarak, yönettiğimiz şehirlerde her zümreden, Türk, Kürt, Alevi, Sünni, Hristiyan, Müslüman, tüm vatandaşlarımızın komşuluk hakkını gözeten insanlarız. İşte İstanbul İttifakı budur. İnsanımızın, ortak değerlerle, yan yana, kardeşçe ve barış içinde yaşadıkları yerlerin yönetiminde kendini bulması, huzur bulması, asla dışlanmaması, ikinci sınıf hissetmemesidir.
Sevgili Ahmet Hocamızın bu davadan geç de olsa tahliyesini sevinçle karşılıyorum. Türkiye’nin bir barış ortamına yöneldiği ve şiddetsiz bir geleceği inşa etmeye çalıştığı bugünlerde, farklılıkları bir araya getirebilen siyasetçiler ve yerel yöneticiler, barışın en güçlü teminatı olacaktır. Şişli’de, Esenyurt’ta ve toplumsal çeşitliliğin olduğu her yerde birliğin dirliğin ve güvenin korunması hayati önemdedir.
İnanıyorum ki bu güzel ülke, geçmişten gelen yüklerini barış ve kardeşlikle geride bırakıp yeni bir geleceğe yürüyecek. Seçilmiş tüm başkanların ve bizlerin özgürleşeceğimiz, ortak akılla depreme, yoksulluğa, eşitsizliğe, gençlerimizin gelecek kaygılarına çözüm bulacağımız, Türkiye’nin barış ve huzur iklimine hizmet etmeye devam edeceğimiz günleri yakın etmek için bir an önce tahliye olmayı bekliyoruz.