OKULUMUZUN TARİHCESİ
Kayseri Melikgazi İmam-Hatip Lisesi-Merkez ,Düvenönü mevki,Osman Kavuncu caddesi,İl Milli Eğitim Karşısı ,Eski Emniyet Müdürlüğü yanında yaklaşık 9000m2 arsa üzerine inşa edilmiş ve halen burada eğitim öğretime devam eden okulumuzun 1951 yıllarına uzanan bir mazisi vardır. Okulumuz 1951 yılında Kiçikapı semtinde Taşçıoğlu Kur´an Kursu binasında ikisi bodrum biri zemin katta o
lmak üzere üç sınıfta; çoğunluğu hafızlardan oluşan 160 öğrencisiyle eğitim-öğretime başlamıştır. Tüm Kayserililer okulun yapımında madden, manen ve bedenen yardımda bulundular. Hatta elleri titreyen bir ninenin “ALIN ŞUNLARDA BENİM KATKIM OLSUN” diye içerisinde burma bilezikler bulunan çıkını uzatması, isminiz nedir? denilince “GEREKMEZ” diye cevap vermesi okulun nasıl ve ne ulvi duygularla yapıldığının nişanesidir.
İki sene zarfında bina tamamlanmış, eğitim-öğretim yeni binada devam etmeye başlamıştır. 1957-1958 öğretim yılında 32 kişi olarak ilk mezunlarını vermiştir. Okulumuzun ilk müdürlük görevini Kayseri Lisesi Edebiyat Öğretmeni Nihat ÇETİN Bey yürütmüştür. Cemal CEBECİ (1951-1953), Celalettin KARAKILIÇ (1963-1966), E.Ruhi FIĞLALI (1966-1966), Osman AŞCIOĞLU (1966-1969), M.Coşkun DEĞİRMENCİOĞLU (1969-1970), Ahmet KAHYA (1970-1988), Vahap EFE (1988-1989), Abdurrahman SELÇUKİ (1989-1998), Abdurrahman KOÇ (1998-2000), İbrahim ŞİMŞEK (2000-2010), Mikail KARAKÖSE (2010-2014),Şenol DOĞAN(2014 yılından itibaren bu görevi yürütmektedir.) Büyüyen ve gelişen ilimizde öğrenci alınmasında binalarımızın yetersiz oluşu nedeniyle İmam-Hatip ve İlahiyat Tedrisatı Yardım Derneği’nin girişimleri ile:
Kocasinan Mustafa Germirli İmam-Hatip Lisesi Bölümü : 1986 yılında eğitim-öğretime başlamıştır. Kocasinan ilçesinde olması nedeniyle M.E.B.Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün 11/12/1995 tarih ve 6470 sayılı onayları ile müstakil müdürlük haline getirilmiş, 01/01/1996 tarihi itibariyle tamamen ayrılmıştır. Mehmet Karamancı Bölümü (Kız Bölümü) : İl onayı ile Mehmet Karamancı İlköğretim Okulunda 1988 yılında itibaren eğitim-öğretime başlanılan bölüme daha sonra dernek tarafından 5 blokta 90 derslik ilave edilerek, eğitim-öğretim faaliyeti sürdürülmüş olup, 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitime geçilmesi ile birlikte öğrenci sayısında önemli ölçüde azalma olduğundan 2000-2001 ders yılı sonunda merkeze taşınmıştır. Ali Rıza Özderici Anadolu İmam-Hatip Lisesi Bölümü : 1991 yılında inşaatına başlanmış, 1993 yılında tamamlanmıştır. Okulumuz bünyesinde 1990 yılında 3 şubede başlatılan Anadolu kısmı 1993 yılında bu bölüme nakledildi. Ali Rıza Özderici Anadolu İmam-Hatip Lisesi, Bakanlığımız Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün onayı ile Temmuz-1996’dan itibaren müstakil müdürlük haline getirilerek, okulumuzdan tamamen ayrılmıştır. Belsin İmam-Hatip Lisesi Bölümü : Dernek tarafından 1993 yılı başında inşaatına başlanmış olup, 1994 yılı 1.dönem sonunda bitirilerek, 2.dönem başında eğitim-öğretime açılmıştır. Öğrenci sayısının azaldığından 1999-2000 öğretim yılında merkeze taşınmıştır.
1951 yılında 3 derslik ile Orta kısım, 1954 yılında da Lise öğretimine başlanılan okulumuzda ilerleyen yıllar içerisinde şubeleri ile birlikte 200 derslik ve yaklaşık 15.000 öğrenci kapasitesine ulaşmıştır. Lise kısmından (dışarıdan bitirmeler dahil) yaklaşık 14.000 mezun vermiştir. 2002-2003 öğretim yılında devam eden öğrenci sayısı 351’e kadar düşmüştür.
2002-2003 öğretim yılından itibaren sadece Merkez binasında eğitim-öğretim faaliyeti sürdürülen okulumuzda 3 blok (A,B,C) mevcuttur. 2006-2007 Öğretim yılı itibariyle 156 öğrenci kapasiteli Devlet Parasız Yatılı Pansiyonu ve Anadolu Bölümü (30*2=60 öğrenci) açılmıştır.
2010-2011 Öğretim yılı itibariyle iki eğitim-öğretim binasında (A ve B Blok), 1 Pansiyon (C Blok) binasında 593 erkek ve 1205 kız, toplam 1798 ve Mesleki Açıköğretim Lisesi Yüz Yüze Eğitim Programında 720 öğrenci olmak üzere 2518 öğrenci ile eğitim-öğretim faaliyeti sürdürülmektedir. Okulumuzda 1 Müdür, 5 Müdür Yardımcısı ve 206 kadrolu öğretmen görev yapmaktadır. Eski Müdürümüz Mikail KARAKÖSE´nin gayretleri sonucu okulumuzun fiziki yapısında gelişmeler olmuştur. Eğitim-öğretim yapılan A ve B Bloklarımızın lavabo ve tuvaletleri yenilenmiş, sınıflarda bilgisayar, projeksiyon ve yazı tahtası gibi teknolojik imkanlar öğrencilerin hizmetine sunulmuştur.