06/12/2013
BENİM ÖĞRETMENİM" KONULU KARTAL İLÇE BİRİNCİSİ /KOMPOZİSYONUMUZ...UĞURNAZ GÜMÜŞ 7/C
BENİM AYNAM
Aynadan kendime bakıyorum, sizi görüyorum...Gözlerim siz kirpiklerim sizsiniz gözlerimdeki ışık bu dik duruş sizin eseriniz...saçlarımda ellerinizin yumuşak sesi...sözcüklerimde sizin dokunuşunuz...
Ne kadar başarılı olduğumu düşünüyorum. Hepsi sizin emeklerinizle. Bizim iyi bir geleceğe sahip olmamız için canınızı dişinize takıp bu günlere getirdiniz. Hatırlıyorum okula başladığım eski günleri. Ürkek, korkak bir çocuktum ben. Sizi gördüğümde birden gözlerimde bir ışık belirdi. Bu ışık beni aydınlatacak bana yol gösterecekti. Onun siz olduğunuzdan hiçbir şüphem yoktu. İlk beni kaldırmıştınız tahtaya. Terlemiş ellerimden ıslak tebeşiri alıp öğretmeye başladınız harfleri, sayıları, alfabeyi… Hiç asık suratlı görmezdim sizi. Yüzünüzdeki gülümseme bir güneş kadar aydınlık ve sıcaktı. Öğretmenim siz hep söylerdiniz ya ben bir ağacım sizde benim yapraklarımsınız. Üşüdüğünüzde sizi sarıp sarmayalacağım. İlk önce tohumlarınız açılacak. Yavaş yavaş içinden beyaz çiçekleriniz çıkacak. Bu çiçekler olgunlaşıp meyve verecek. Hepiniz sulu, renkli, taze elmalar, armutlar, portakallar… Kısacası hepiniz farklı kişiler olacaksınız. Ülkenin doktoru, mühendisi, mimarı, memuru, işçisi… Bugün söylediklerimi anlamayacaksınız ama büyüdüğünüzde hepiniz ne demek istediğimi anlayacaksınız yarınlarda. Anlamamıştım bu dediklerinizi kirpiklerimi kırparak bakmıştım size. Tebeşir kokulu ellerinizle okşamıştınız kafamı. Şimdi anlıyorum ne demek istediklerinizi.
Verdiğiniz bu asil duruş, özlerimdeki bu keskin bakışlar Hepsini size borçluyum. Sizin çabalarınızla buralara kadar geldim. Sizin sayenizde her şey oldu.Öğretmenim size olan bir gökyüzü kadar engin,mavi ve umutlu. Bu sevgim sonsuza kadar sürecek.Sizi çok seviyorum ve hep seveceğim.
UĞURNAZ GÜMÜŞ 7/C