01/11/2018
Sağlık uzmanları kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunu söylüyorlar. Sabah işe gelmeden, okula gitmeden yapılan kahvaltı metabolizmayı çalıştırıyor ve kişiyi güne hazırlıyor.Elbette sosyal medyada sıkça paylaşılan 25-30 çeşit kahvaltılıkla kahvaltı yapılması şart değil. Zaten normal şartlarda hayat süren bir ailenin veya kişinin o kadar kahvaltılığa sahip olması, tüketebilmesi de mümkün değil.Kahvaltı sunan restoran ve cafeler bu konuda abartarak israfa sebep oluyorlar. Hatta israfı özendiriyorlar diye düşünüyorum. Ayrıca bir anda o kadar çok çeşit tüketmek ne kadar sağlıklı? Kahvaltı yaparak işe veya okula gitmenin sağlık açısından olduğu kadar verimlilik açısından da olumlu etkisi var. Kişiler sabah kahvaltı ederek işe gittiklerinde, akılları midelerinde çayda ve kahvede olmadığı için hemen işe odaklanabiliyor ve mesailerini kurumları ve ülke için verimli kullanabiliyorlar.Yıllardır verdiğim kurum eğitimlerimde işe kahvaltı ederek gitmenin sağlık, verimlilik, motivasyon, iş kazasını önleme konusunda pozitif etki yapacağını söyler, anlatırım. Birçok kurumda özellikle sabah eğitimlerinde veya sabah derslerimde birçok kişinin de kahvaltı yapmadan eğitime/okula geldiğine şahit olurum. Kahvaltının faydaları bilinirken, geçmişte insanlar evlerinden kahvaltı yapmadan çıkmazken ne oldu da kahvaltısız sabahlar başladı?Bazı beyler eşlerinin sabah erken kalkıp hazırlamadığını söyleyeceklerdir. Bu aile arası bir durum ve aile alışkanlığı elbette. Ayrıca bugün bütçenizden ayırabilecek bir geliriniz varsa dışarıda sağlıklı ve ucuza kahvaltı yapacak yerler de mevcut. Yani kahvaltı evde veya dışarıda rahatlıkla yapılabilir. Biraz erken uyanmak ve sabah saatlerine kahvaltı rutinini eklemek zor değil. Evden kaçta çıkarsanız çıkın, evde kahvaltı yapmak oldukça keyifli bir durum. Güne erken başlamak ve kahvaltı ederek işe gitmek insanı zinde ve verimli yapıyor, tavsiye ederim. Kahvaltı yaparak işe gitmenin faydaları; -Çalışanlar karnı tok, aklı iş’te işyerine gelip işine hemen odaklanabilir.-Kahvaltı olamayacağı için sabah sohbeti ve kahvaltı için ayrılan zaman açısından (akşam ne seyretmiş, çocuğun okulunda ne olmuş, maç nasılmış vs. günlük unutulacak fayda vermeyen sohbetler) günün en verimli zamanı israf olmaz.-İş yeri kahvaltılık kokmaz, gelene “ayıp olma durumu” ortaya çıkmaz. İş yeri ciddiyeti korunmuş olur. -Kahvaltı yapıldığı için öğle yemeğine yüklenilmez (Sağlık açısından önemli olduğu belirtiliyor), öğlen sonrası da verimli geçer. -Evde yapılan kahvaltı, aile içi iletişimi güçlendirir, motivasyon sağlar (aile bireyleri sağlıklı iletişim kurabiliyor, birbirlerine saygı ve sevgi gösteriyorlarsa) -İş yerinde kahvaltı yapanlar belki kızacaklar ama denemelerini tavsiye ederim. Sözün özü; Kahvaltının faydaları saymakla bitmez. Ama iş yerinde kahvaltı yapılmaz.
Öğr. Gör. Tümay MERCAN Kaynak: KAHVALTI NEREDE YAPILIR? - Tümay Mercan