DSP İzmir İl Başkanlığı

DSP İzmir İl Başkanlığı DSP İZMİR İL BAŞKANLIĞI

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar’dan Çevre ve Yangın Uyarısı: “Doğaya Sahip Çıkmak Geleceğimize Borcumuzdur” haftalık bas...
03/06/2026

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar’dan Çevre ve Yangın Uyarısı: “Doğaya Sahip Çıkmak Geleceğimize Borcumuzdur”

haftalık basın toplantısında yaptığı açıklamada önemli konular hakkında vatandaşları uyararak duyarlı olmaya davet etti

Değerli Basın Mensupları ve Kıymetli İzmirliler,

Haftalık basın toplantımız vesilesiyle bugün, şehrimizin kanayan bir yarasına, hepimizi derinden üzen ve acil önlem alınması gereken çevre felaketine dikkat çekmek istiyorum.

İzmir’imizin göz bebeği ilçelerinden Selçuk’a bağlı Pamucak sahili ve özellikle eşsiz doğasıyla bilinen Zeytinköy plajı, ne yazık ki insan eliyle yaratılan ciddi bir tehdit altındadır. Serinlemek için denizlerimize akın edenlerin ve piknikçilerin arkalarında bıraktığı atıklar yüzünden, o benzersiz kıyı kumsallarımız hızla kirlenmektedir.

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte bölgede yaşanan yoğun insan ve araç baskısı, endemik doğal yapıyı adeta yok oluşa sürüklemektedir. Daha da acısı; geçtiğimiz yıl deniz kaplumbağalarımız Caretta Carettaların yuvalama alanı olan o nadide kumsalların üzerine fütursuzca araçlar park edilmektedir. Sahile bırakılan çöplerin çok büyük bir bölümü plastiklerden oluşuyor. Bu plastik atıklar rüzgarın etkisiyle denize karışmakta, mikroplastiklere dönüşerek deniz canlılarının ölümüne yol açmaktadır. Kendi ellerimizle, bizlere emanet olan dilsiz canlıların yaşam hakkını gasp ediyoruz.

Buradan tüm ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına açıkça çağrıda bulunuyorum: Bu benzersiz kıyıların ve doğal yaşamın korunması için derhal harekete geçilmelidir.

Aynı zamanda, ülkemizin dört bir yanından tatillerini huzur içinde geçirmek için bu eşsiz sahillerimizi ziyaret eden tüm misafirlerimize de sesleniyorum: Lütfen çöp konusunda azami hassasiyet gösterin. Araçlarınızı kesinlikle kumulların içine, canlıların yuvalama alanlarına sokmayın. Unutmayalım ki o sahiller sadece bizlerin eğlence alanı değil; Caretta Carettaların ve daha nice canlının yuvasıdır, bizlere emanetidir. Doğaya saygı göstermek, bu topraklara ve geleceğimize olan borcumuzdur.

Çevre katliamının ve doğaya karşı duyarsızlığın yaz aylarındaki bir diğer acı yüzü ise maalesef ciğerlerimizi yakan orman yangınlarıdır. Yaz mevsiminin gelişi, yüksek sıcaklıklar ve şiddetli rüzgarlar, İzmir’imizi ve tüm ülkemizi yangınlara karşı çok daha hassas bir konuma getirmektedir.

Unutmamalıyız ki orman yangınlarının neredeyse yüzde 90’ı insan ihmali, dikkatsizliği ve duyarsızlığı sebebiyle çıkmaktadır. Söndürülmeden yol kenarına fırlatılan bir sigara izmariti, piknik sonrası tamamen söndürüldüğünden emin olunmayan bir ateş ya da doğaya sorumsuzca bırakılan ve güneş altında adeta bir büyüteç görevi gören cam şişeler, binlerce hektar ormanımızın saniyeler içinde küle dönmesine neden olmaktadır.

Yanan sadece ağaçlarımız değildir; o ormanların içinde yaşayan binlerce canlı, doğanın dengesi ve en önemlisi çocuklarımızın geleceğidir. Yangın sonrası kaybettiğimiz bir ormanın eski haline dönmesi onlarca yıl almaktadır. Bu felaketlerin önüne geçmek, devletimizin aldığı önlemlere titizlikle uymaktan ve bireysel olarak tam bir sorumluluk bilinciyle hareket etmekten geçer.
Buradan tüm vatandaşlarımıza ve kentimizi ziyaret eden misafirlerimize açık bir çağrıda bulunuyorum: Lütfen yaz boyunca ormanlık alanlarda, ilan edilen yasak bölgelerde asla ateş yakmayın. Araçlarınızdan dışarıya çöp ve izmarit atmayın. En ufak bir duman veya şüpheli durum gördüğümüzde, hepimizin birer fahri orman koruyucusu olarak derhal 112 Acil Çağrı Merkezi‘ni araması insani ve vatani bir görevdir.

Gelin, bu yaz ne bir yeşil yaprağımızı ne de bir canımızı yangınlara feda edelim. Tedbir ve dikkatle ciğerlerimizi hep birlikte koruyalım.

26/05/2026
BİLGİLENDİRME NOTU ;BAYRAMİN 2 GÜNU 28.05.2026 PERSEMBE GÜNÜ  SAAT 13.00 DA DSP İZMİR İL BASKANLİĞINDA YAPİLACAK OLAN BA...
22/05/2026

BİLGİLENDİRME NOTU ;

BAYRAMİN 2 GÜNU 28.05.2026 PERSEMBE GÜNÜ SAAT 13.00 DA DSP İZMİR İL BASKANLİĞINDA YAPİLACAK OLAN BAYRAMLAŞMA PROGRAMİNA DSP GENEL BASKANİMİZ 'DA KATİLİM SAĞLAYACAKTIR.
TÜM HALKİMİZİN VE ÖRGÜTÜMÜZÜN BİLGİSİNE SUNULUR...

DSP İZMİR İL BASKANLIĞI OLARAK 19 MAYIS KUTLAMA PROGRAMI KAPSAMINDA  İL BASKANİMİZ ADEM YASAR İL BASKAN YARDİMCİMİZ SEMİ...
19/05/2026

DSP İZMİR İL BASKANLIĞI OLARAK 19 MAYIS KUTLAMA PROGRAMI KAPSAMINDA İL BASKANİMİZ ADEM YASAR İL BASKAN YARDİMCİMİZ SEMİH ÖZER DSP KARSİYAKA İLCE BASKANİMİZ EBRU AVŞAR VE KARSİYAKA İLCE YONETİM KURULU ÜYELERİMİZ NEŞE KÜÇÜK GÜL DURMAZ İLE BİRLİKTE TÖRENLERE KATİLİM SAĞLAYARAK ÇELENGİMİZLE ATAMIZIN HUZURUNDAYDIK.

DSP İZMİR İL BASKANI

ADEM YASAR

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramında, Konak cumhuriyet meydanı ve ilçelerde meydanlarda Atamızın huzurunda...
18/05/2026

19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramında, Konak cumhuriyet meydanı ve ilçelerde meydanlarda Atamızın huzurunda olacağız.
Tarih: 19 Mayıs 2026, Salı
Saat: 09.00

Yer: Cumhuriyet Meydanı ve ilçe meydanları

Dsp İzmir İl baskani

ADEM YASAR

10-16 Mayıs engelliler haftası sebebiyle Ege bölgesi engelliler dayanışma derneğine İzmir il Başkanımız Adem Yaşar PM.üy...
15/05/2026

10-16 Mayıs engelliler haftası sebebiyle Ege bölgesi engelliler dayanışma derneğine İzmir il Başkanımız Adem Yaşar PM.üyesi Bedri Ateş MDK.Üyesi Ahmet Geçim İl yönetim Kurulu üyesi Osman Nuri Kocabıyık Bornova İlçe Başkanı Erol çubuk Balçova ilçe başkanı şükriye çekilmez Haftanın anlam ve önemi sebebiyle ziyaret gerçekleştirerek Demokratik sol parti İzmir il başkanımız Adem Yaşar 20 Adet Engelli sandalyesi bağışında bulundu.

DSP İZMİR İLBASKANİ

ADEM YASAR

19 MAYIS ATATÜRK’Ü ANMA, GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI TÖREN PROGRAMI (2026)19 MAYIS 2026 SALIÇELENK SUNMA TÖRENİYer : Cumhuri...
14/05/2026

19 MAYIS ATATÜRK’Ü ANMA, GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI TÖREN PROGRAMI (2026)

19 MAYIS 2026 SALI

ÇELENK SUNMA TÖRENİ

Yer : Cumhuriyet Meydanı

Saat : 09.00 – 09.15

Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çelenginin sunulması
Saygı duruşu ve İstiklal Marşımız eşliğinde Bayrakların öğrenci ve sporcular tarafından göndere çekilmesi
Çelenk sunma töreninin sona ermesi


KUTLAMA TÖRENİ

Yer : Cumhuriyet Meydanı

Saat : 10.00 – 11.30

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile Bayrakların öğrenci ve sporcular tarafından göndere çekilmesi
Gençlik ve Spor İl Müdürü Sayın Murat ESKİCİ’nin konuşması
Gençlik ve Spor Bakanı Sayın Dr. Osman Aşkın BAK’ın Bayram mesajının okunması
Şiir okunması
Atatürk’ün Gençliğe Hitabesinin okunması
Gençliğin Ata’ya cevabının okunması (Ayyıldız Bayrak koreografisi eşliğinde yapılacaktır.)


GÖSTERİLER

Ege Üniversitesi Halk Oyunları Topluluğu Zeybek Grubu Gösterisi
İzmir Türk Koleji Bando Takımı Gösterisi
İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü sporcularının Trambolin Gösterisi
İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Taekwondo Gösterisi
İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Güreş Sporcularının Gösterisi
İzmir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Ritmik Jimnastik Gösterisi
Basketbol Akrobasi Gösterisi
İzmir Dağcılık Sporcularının TELEKOM Binasından iniş gösterisi
(Trambolin Gösterileri başladığı esnada dağcılar TELEKOM binasından inmeye başlayacaktır.)

TÜM HALKIMIZI VE PARTİLİLERİMİZİ BAYRAM ÇOSKUSUNU BİRLİKTE KUTLAMAYA DAVET EDİYORUZ...

DSP İZMİR İL BASKANİ

ADEM YAŞAR

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar’dan Engelliler Haftası’nda çarpıcı açıklama…DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar 10–16 Mayıs ...
12/05/2026

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar’dan Engelliler Haftası’nda çarpıcı açıklama…

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar 10–16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında yaptığı çarpıcı açıklamada “İzmir’in birçok ilçesinde olduğu gibi Türkiye’nin farklı kentlerinde de kaldırımlar ya işgal altında ya da erişilebilirlik standartlarından uzaktır” Engelli Kardeşlerimizin haklarını kimse görmezden gelemez dedi.

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar 10–16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında yaptığı açıklamada, erişilebilirliğin bir ayrıcalık değil temel insan hakkı olduğunu vurgulayarak başta İzmir olmak üzere Türkiye genelindeki kentlerde süren sorunlara dikkat çekti. sayın yaşar yaptığı açıklamada şu şekilde konuştu:

Yasal düzenlemelere ve verilen sözlere rağmen engelli bireylerin kamusal yaşama eşit, güvenli ve bağımsız katılımının hâlâ sağlanamadığını net bir şekilde görüyoruz. Kaldırımların işgal altında olması, düzensiz araç parkları, rampalara erişim sorunları ve görme engelliler için hissedilebilir yüzeylerin kesintiye uğramasının günlük yaşamı zorlaştırdığı gezdiğim kaldırımlarda ve sokaklar da görmek beni derinden yaralıyor.

10–16 Mayıs Engelliler Haftası vesilesiyle; başta İzmir olmak üzere Türkiye’nin birçok kentinde yıllardır devam eden erişilebilirlik sorunlarını bir kez daha kamuoyunun ve yetkililerin dikkatine DSP İzmir İl Başkanı Olarak sunuyorum.

Engelli bireylerin hak mücadelesini DSP olarak çok iyi biliyor ve yaşanılabilir bir seviyeye getirebilmek adına çalışıyoruz ; erişilebilirlik yalnızca teknik bir düzenleme değil, temel bir insan hakkıdır. Ancak aradan geçen onca zamana, yapılan yasal düzenlemelere ve verilen sözlere rağmen; engelli bireylerin kamusal yaşama eşit, güvenli ve bağımsız katılımı hâlâ sağlanamamıştır. yaşar sözlerine şu şekilde devam etti:

Yerelde İzmir’de, genelde ise Türkiye genelinde kaldırımlar, yollar, toplu taşıma araçları, üst geçitler, yürüyen merdivenler ve asansörlerle ilgili sorunlar günlük yaşamı zorlaştırmaya devam etmektedir.

Bugün İzmir’in birçok ilçesinde olduğu gibi Türkiye’nin farklı kentlerinde de kaldırımlar ya işgal altında ya da erişilebilirlik standartlarından uzaktır. Kafe ve işletmelerin yaydığı işgaller, düzensiz araç parkları ve denetimsizlik nedeniyle kaldırımlar yayalara, özellikle de engelli bireylere kapatılmaktadır. Görme engelliler için hissedilebilir yüzeylerin kesintiye uğraması, tekerlekli sandalye kullanıcılarının rampalara erişememesi ve yurttaşların güvenli şekilde hareket edememesi artık sıradan hale gelmiştir.

Sorun yalnızca kaldırımlarla sınırlı değildir. Toplu taşıma sistemleri de erişilebilirlik açısından ciddi eksiklikler taşımaktadır. Otobüs duraklarının fiziksel koşulları, çalışmayan ya da yetersiz rampalar, sesli ve görsel bilgilendirme sistemlerinin eksikliği, metro ve istasyon asansörlerindeki arızalar engelli bireylerin bağımsız ulaşım hakkını doğrudan engellemektedir. İzmir’de de Türkiye’nin pek çok kentinde de toplu taşıma hizmetleri hâlâ herkes için eşit ve erişilebilir bir yapıya kavuşmuş değildir.

Öte yandan üst geçitlerdeki çalışmayan asansörler, arızalı yürüyen merdivenler ve bakımsız erişim sistemleri yalnızca engelli bireyleri değil; yaşlıları, çocukları, hamileleri ve tüm yurttaşları olumsuz etkilemektedir. Erişilebilirlik yalnızca belirli bir kesimin değil, toplumun tamamının ortak hakkıdır.

Ayrıca erişilebilir kentlerin oluşturulması yalnızca belediyelerin ya da tek bir kamu kurumunun sorumluluğu değildir. Altyapı çalışmaları yürüten elektrik, doğalgaz, telekomünikasyon ve benzeri kurum ve kuruluşlar da kent yaşamının önemli paydaşlarıdır. Yol ve kaldırım düzenlemelerinde ortaya çıkan plansız uygulamalar, yetersiz denetimler ve koordinasyon eksiklikleri erişilebilirliği ciddi biçimde sekteye uğratmaktadır. Tüm yerel ve merkezi kurumları, kamu hizmeti sunan şirketleri ve ilgili kuruluşları koordinasyon içerisinde hareket etmeye ve bu sorunların çözümünde ortak sorumluluk almaya DSP olarak davet ediyoruz.

Öte yandan toplumun genel refah düzeyi ve kent kültürü de erişilebilirlik konusunda belirleyici unsurlardan biridir. Ekonomik ve sosyal sorunların yoğun yaşandığı bir ortamda hem yöneticilerin hem de bireylerin öncelikleri değişebilmekte, kamusal yaşam kalitesine dair konular geri planda kalabilmektedir. Oysa daha yaşanabilir ve medeni bir toplum düzeyine ulaşabilmenin yolu; kurallara uyan, kamusal alanı ortak yaşam kültürüyle koruyan ve birbirinin hakkına saygı gösteren bir toplumsal anlayışın güçlenmesinden geçmektedir.

Buradan başta yerel yönetimler olmak üzere tüm kamu kurumlarına DSP İzmir İl Başkanlığı Olarak çağrımızdır.

1: Kaldırım işgallerine karşı etkili ve sürekli denetimler yapılmalıdır.

2:Erişilebilirlik standartlarına uygun olmayan yollar, kaldırımlar ve kamusal alanlar hızla düzenlenmelidir.

3:Toplu taşıma araçları, duraklar, istasyonlar ve aktarma merkezleri erişilebilir hale getirilmelidir.

4:Üst geçit asansörleri ve yürüyen merdivenlerin düzenli bakım ve denetimi kesintisiz biçimde sağlanmalıdır.

5:Engelli bireylerin kent yaşamına eşit katılımını engelleyen tüm fiziki ve idari sorunlar kalıcı biçimde çözülmelidir.

6:Merkezi ve yerel kurumlar ile altyapı hizmeti sunan kuruluşlar arasında etkin koordinasyon sağlanmalıdır.

7:Caydırıcı yasal düzenlemeler ve yaptırımlar hayata geçirilmelidir.

DSP İzmir İl Başkanı Adem Yaşar sözlerini şu şekilde bitirdi:

”Unutulmamalıdır ki erişilebilir bir kent; yalnızca engelli bireyler için değil, herkes için daha güvenli, daha eşit ve daha yaşanabilir bir kent demektir”.

Address

Izmir

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when DSP İzmir İl Başkanlığı posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Organization

Send a message to DSP İzmir İl Başkanlığı:

Share