Our Story
Okulun, günümüzün güzide eğitim kurumlarından Kadıköy Anadolu Lisesi olarak bilinen Kadıköy Maarif Koleji (Lisesi) ile hiçbir ilgisi olmayıp, restore edilerek korunmakta olan Çamlıca'daki Sokullu Konağı içinde eğitime açılmıştı. Bahariye'deki eski Kadıköy Moda Koleji ile de bağlantısı vardı,ancak çok farklı bir yapısı olup, 60 lı yıllarda lise bölümünde askerlik çağı çoktan geçmiş, çiftç
i-ziraatçi zengin ailelerin ileri yaştaki oğulları çoğunluktaydı. 32 dişi altın kaplama Diyarbakır ve Mersin yöresinden öğrenci de vardı. Okulun yıllık öğrenim ücretleri de bu ayrıcalığı (Palas şöhreti) nedeniyle üst seviyede eğitim veren konforlu kolejler gibi pahalı tutuluyordu, ancak gene 60 lı yıllarda oldukça pahalı ücetler alan Patron'un (Okul Müdürü ve Sahibi) aslında utanç verici olan sıra dayağı da çok revaçtaydı. Toplu halde sınıfça Okulu kırma durumlarında sıra dayağı kaçınılmaz olsa da öğrencilere vız gelirdi.
Çamlıcada, Kadıköy Özel Anadolu Lisesi adıyla 1950-1960 lı yıllarda Sokullu Köşkü olarak anılan büyük ve katlı ahşap köşkte eğitim veren tarihi Okulun orta ve lise bölümünde Türkiyenin her bölgesinden yatılı öğrenci kabul edilirdi. Bahçesi çok geniş olup yüksek duvarlarla çevriliydi.Öğrenciler arasında "Anadolu Palas Otel" şeklinde isim takılmış ve hatta Okulun patika girişindeki ağaca "Anadolu Palas Oteline gider" yazılı levha asılmıştı. Ana giriş büyük demir kapıda Karadenizli İsrafil Ağabeyimiz sürekli nöbet tutar,duvardan tırmanarak kaçanları avlamaya çalışırdı.Hocalarımız özveriyle bizlere eğitim vermişlerdir,Okulun öğrenci yapısı ve Müdürün (Patron) tutumu nedeniyle filmlerdekinden çok daha fazla curcunalı geçen yıllardır. Okullar arası futbol maçlarımız sürekli Şeref Stadında oynanırdı, Haydarpaşa'dan motorlar ile denizden stada giderdik, futbolda iddialıydık ancak maç bitmeden kavga çıkardı. Kavgada kale direklerini dahi sökerek sahada koşanlar olmuştu. Çok büyük görsel bir mekan olan şahane laboratuarımızdaki içi doldurulmuş hayvanların tarihi değerdeki av hayvanları olduğunu belirtmek gerekir.Okul içi öğrenciler arasında eğitim! vardı ki,söz etmeden geçemeyiz,büyük yaştaki yıllanmış ağabeyler tarafından ciddiyetle! afilli yürüme,racon kesme,posta koyma, omuz vurma, gerektiğinde kirişi kırma-tüyme,tespih sallama,zar tutma, argo konuşma,nara patlatma, ıslık çalarak laf atma,ceket omuzda yürüme, ayakkabının ökçesinden kibrit yakma vs.idi. Hafta içinde sürekli fasulya-bulgur-mercimek-nohut karavana olarak yenir,hafta sonu C.tesileri evimize giderken öğle yemeğinde birden köfte-piyaz-revaniye terfi ederdik, çünkü Okulda ne yediniz diye soran velilerimize güzel bir yanıt vermemiz istenirdi. Hafta sonları evci çıktıktan sonra P.tesi sabahları Kadıköy İskeleden Koşuyolu-İbrahimağa otobüsüne binerdik, bir otobüs şoförü de Bizim Lisede okumuş eski ve belgeli öğrencilerdendi ve kapıları açmadan içerideki Çamlıca Kız Lisesi öğrencileriyle birlikte bağırış,çağırış Çamlıca turu yapılır ve Kız Öğrenciler Okullarına bırakıldıktan sonra Otobüs Özel Anadolu Lisesine gelirdi.