02/02/2025
Sevgili Öğrencilerimiz, Değerli Öğretmenlerimiz ve Kıymetli Velilerimiz,
Bugün, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde şekillenen eğitim anlayışımızla 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı'nın II. Dönemi'ne başlıyoruz. Hepinize başarılarla dolu, verimli ve keyifli bir eğitim süreci diliyorum.
Bu yıl, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında eğitim sistemimizde önemli bir yenilik olarak, ilkokul 1. sınıf öğrencilerimiz için karne yerine "Gelişim Raporları" uygulamasına geçtik. Artık sadece akademik başarı değil, öğrencilerimizin sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimleri de takip ediliyor. Gelişim Raporları, öğrencilerimizin öğrenme sürecini bütüncül bir şekilde değerlendirirken, velilerimize de çocuklarının gelişimini takip edebilme fırsatı sunuyor.
Eğitimde sadece bilgi vermek yeterli değildir; çocuklarımızın hayata dair temel becerileri kazanması da büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle Bakanlığımız tarafından hayata geçirilen Yaşam Becerileri Projesi'ni ilimizde aktif olarak yürütüyoruz. Bu proje ile öğrencilerimizin kişisel bakım, iletişim, problem çözme, sürdürülebilir yaşam ve sorumluluk alma gibi becerilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Öğrencilerimizin, kazandıkları bu becerilerle kendine güvenen, çevresine duyarlı ve üretken bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz.
İl Millî Eğitim Müdürlüğü olarak kitap okuma kültürünü güçlendirmek istiyoruz. Kitap okumak, dil becerilerinizi geliştirmeye, eleştirel düşünme becerilerinizi güçlendirmeye ve hayal dünyanızı zenginleştirmeye katkı sağlayacaktır. Bu nedenle, kitap okuma alışkanlığınızı, okul saatleriyle sınırlı kalmadan, hayatınızın her döneminde günlük yaşantınızın vazgeçilmez bir parçası olarak sürdürmenizi temenni ediyorum. Unutmayın, kitaplarla kurduğunuz güçlü bağ, sadece akademik başarınızı değil, aynı zamanda kişisel gelişiminizi de zenginleştirecektir.
Sizler bizim geleceğimizsiniz. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile sizleri yalnızca akademik olarak değil, özgüvenli, sorumluluk sahibi, üretken ve çözüm odaklı bireyler olarak yetiştirmeyi de hedefliyoruz. Bu süreçte, öğretmenleriniz ve aileleriniz her zaman yanınızda olacak. Hepinize sağlıklı, mutlu ve başarılarla dolu bir dönem diliyorum.