23/04/2017
Erzincan Valisi Sayın Ali Arslantaş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Münasebetiyle Bir Kutlama Mesajı Yayınladı
Erzincan Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünden yapılan açıklamada; Erzincan Valisi Sayın Ali Arslantaş, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı münasebetiyle bir mesaj yayınlamıştır. Vali Arslantaş mesajında şu görüşlere yer vermiştir:
“Hürriyet ve İstiklal Aşığı Erzincanlı Hemşehrilerim, Demokrasimizin ve Cumhuriyet’imizin güvencesi olan 23 Nisan 1920 tarihi, sadece TBMM’nin açılış tarihi değil, aynı zamanda İstiklal mücadelemizin sürdürüldüğü en zor zamanlarda bile “Egemenlik Kayıtsız Şartsız Milletindir.“ ilkesine dayalı Türkiye Cumhuriyeti devletinin temellerinin atıldığı tarihtir.
23 Nisan 1920 tarihinden bu yana başta Cumhuriyet’in İlanı olmak üzere birçok önemli kararın alındığı yer olan Gazi Meclisimiz, demokrasinin korunması ve geliştirilmesine vatandaşlarımızın huzur ve güven içinde yaşamasına zemin hazırlamıştır. TBMM’nin açılışının 97.yıldönümünde gururla ifade edebilirim ki ülkemiz sürekli dinamizmini ve tarihi sorumluluğunu korumakta ve insanımızın müreffeh bir yaşam sürmesi için nitelikli büyümesini sürdürmektedir.
15 Temmuz’da ülkemizi işgal etmek isteyen hainlere karşı milletimiz sıra dağlar gibi saf tutmuşken Gazi Meclisimiz de bombalardan, baskılardan korkmadan onurlu duruşunu korumuş, zor şartlarda bile milletimizin iradesinin gür sesi olmuştur. Halkımız yaşananlar ne olursa olsun her zaman devletimizin bekası için canını feda etmekten çekinmemiştir. Bize düşen görev, yarının güçlü Türkiye’sini inşa etmek için halkımızın huzurlu ve güven içinde yaşaması için çalışmaktır. Hiç şüphe yok ki Türkiye, sadece yaşadığı coğrafyada değil, dünyada da sözü dinlenen, güçlü bir ülke konumuna ulaştı. Bu topraklarda varlığımızı sürdürmek için güçlü olmak zorundayız, her zaman teyakkuzda olmalıyız. Bizleri bölmeye çalışan şer güçlere karşı aynı istikamette kutlu yürüyüşümüzü sürdürelim. Farklı renkleri, farklı düşünceleri aynı çatı altında buluşturan TBMM var oldukça milletimizin iradesi ilelebet tecelli edecektir.
Büyük Önder Atatürk, millet iradesini en üstün güç olduğunu ilan etmekle kalmamış, aynı zamanda bu gurur ve onur gününü, bayram olarak kutlanmasını istemiştir. Bu bayramı da geleceğimizin güvencesi olan çocuklarımıza armağan etmiştir. Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, her yıl dünyanın farklı ülkelerinden gelen çocuklarla kutlanan, barış ve kardeşlik gibi evrensel değerlerin paylaşılmasına farklı kültürlerin buluşmasına vesile olan bir bayramdır. Bugünün, çocuklarımızın vatanına, bayrağına ve kutsal değerlerine bağlılığını güçlendirmesi için en iyi şekilde kutlanacağına yürekten inanıyorum. Ülkemizi bugünkü seviyeye getiren nesillerin izinden gideceğine yürekten inandığım çocuklarımızın iyi bir eğitim alması, karşılaşacağı zorluklar karşısında yılmadan çalışması bizleri aydınlık yarınlara taşıyacaktır.
Bu anlamlı günde Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü ve silah arkadaşlarını, Birinci Meclis üyelerini rahmetle minnetle şükranla yad ediyorum. Sevgi dolu yürekleri ve gülen yüzleriyle hayatımıza anlam katan çocuklarımızın Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutluyor, sevgiyle kucaklıyor ve gözlerinden öpüyorum.” demiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.