14/08/2025
Türk Yerel Hizmet-SEN Çankırı Şube Başkanı
Erol SELCİ ve Yönetim Kurulu
13 Ağustos 2025 tarihinde Çankırı Belediyesinde görevlerini yapmaya çalışan zabıta memurlarının bıçaklı saldırı sonucu yaralandıklarını büyük üzüntü içerisinde öğrenmiş bulunmaktayız. Gece gündüz demeden halkımızı sağlıksız gıdalara karşı koruyan, haksız kazanç elde etmeye çalışanlara karşı mücadele eden ve kendisine verilen görevi canı pahasına yerine getirmeye çalışan zabıta memurlarımıza yapılan bu eylemi şiddetle kınıyoruz.
Zabıta çalışanları devlet memurları kanununun belirlediği süre ve zamana bağlı olarak günün her saatinde yerel yönetimlerde kolluk kuvveti olarak görev yapmaktadır. Halkın sağlığından, güvenliğinden ve esenliğinden sorumludur. Her gün en az 200’e aşkın kanunu takip etmek zorundadır. Kaçak gıda maddelerinden, kaçak yapılanmaya, işportacılardan, dilencisine kadar halkın sağlığını ve güvenliğini ilgilendiren bütün konularda önemli görevler yapmaktadır. Almış olduğu bu görevi gerektiğinde kanıyla, canıyla yerine getirmeye çalışmaktadırlar.
Yaşanan bu sıkıntılı olaylara dur deme vaktinin çoktan gelip geçtiğini büyük bir üzüntüyle belirtmek zorundayız. Zabıta çalışanları koruma güvencesine ivedilikle kavuşturulmalıdır. Zabıta çalışanları diğer kamu çalışanlarından farklı olarak uzun süreli, gece gündüz demeden görev yapmakta, buna karşılık gerçek emeklerinin çok altında ücret almaktadırlar. Bu tamamen fedakarlık ile açıklanabilecek bir durumdur. Zabıta memurlarımız savunmasız ve korumasız bir şekilde sokakların insafına tek edilmemelidir. Zabıtaya kendini savunma ve korunma hakkının verilmesi şarttır. Zabıta memurları riskli bir memur grubu içinde yer alarak zor şartlarda görev yapmakta ve her an ölümle burun buruna gelmektedir. Telsizlerinden başka hiçbir teknik donanımı olmayan zabıtalar, görevleri sırasında her türlü delici, kesici hatta silah taşıyan kişilere karşı savunmasız ve tek başına kalmakta ve her gün birçok tehlike atlatmaktadırlar.
Bu duygu ve düşüncelerle Çankırı Belediyesi Zabıta Müdürlüğünde görevli memur arkadaşlarımıza yaşadıkları olaydan ötürü tekrardan canı gönülden geçmiş olsun dileklerimizi iletirken, böylesi olayların tekrar vuku bulmamasını temenni ediyorum.