13/06/2026
DEİK tarafından düzenlenen Türkiye-Kuzey Makedonya İş Forumu, üst düzey protokol mensupları ve 350’den fazla iş insanının katılımıyla İstanbul’da başarıyla gerçekleştirildi.
Forum’a Kuzey Makedonya Başbakanı sn. Prof. Dr. Hristijan Mickoski, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanı sn. Ömer Bolat, Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma Bakanı sn. Abdulkadir Uraloğlu, Kuzey Makedonya Birinci Başbakan Yardımcısı ve Avrupa İşleri Bakanı sn. Bekim Sali, Kuzey Makedonya Cumhuriyeti Dışişleri ve Dış Ticaret Bakanı sn. Timço Mucunksi, Ulaştırma Bakanı sn. Aleksander Nikoloski, Enerji Bakanı sn. Sanja Bajonovska, Kuzey Makedonya’nın Ankara Büyükelçisi sn. Jovan Manasijevski, İstanbul Başkonsolosu sn. İdriz Fazliovski, DEİK Başkanı sn. Nail Olpak ve Türkiye-Kuzey Makedonya İş Konseyi Başkanı sn. Bilal Kara da katıldı. Bursa’yı temsilen Fahri Konsolosumuz sn. Halil Bedzeti ve BALKANTÜRKSİAD Başkanı sn. İskender İskenderoğlu ile 15 kadar firma temsilcisi Forum’a iştirak etti.
Forum kapsamında gerçekleştirilen yoğun B2B görüşmeler; iki ülke iş dünyaları arasında yeni yatırım alanlarının, ortak projelerin ve ticari iş birliği imkânlarının geliştirilmesine önemli katkılar sağladı. Ticaret, yatırım, üretim, lojistik, dijital dönüşüm ve sürdürülebilir kalkınma gibi stratejik alanlarda gerçekleştirilen temaslar, ekonomik ilişkilerimizin geleceğine dair güçlü bir vizyon ortaya koydu.
Kuzey Makedonya’nın yükselen ekonomik başarısı ile Türkiye’nin güçlü sanayi ve üretim altyapısı bir araya geldiğinde, ticaret hacmimizin çok daha yüksek seviyelere taşınacağına inanıyoruz.
Bu verimli organizasyonu gerçekleştiren DEİK’e teşekkür ederiz.