12/06/2026
Vi övar just nu mycket på räddningstjänst under höjd beredskap, och under 2026 är fokus på ammunition och minhantering.
Vi har inte i uppdrag att röja minor, men i vårt uppdrag ingår att upptäcka och märka ut. Alla befäl samt heltid och deltidsbrandmän får utbildning, både teoretiskt och praktiskt. Vi lär oss känna igen olika sorters minor och oexploderad ammunition.