Växjö Vattentorn

Växjö Vattentorn EN SIDA TILL FÖR DE SOM VILL VISA SIN UPPSKATTNING AV VATTENTORNET I VÄXJÖ OCH VILL ATT DET SKA RENOVERAS OCH ÄR EMOT ATT DET SKA RIVAS! Hur tänker ni? OBS!

Vattentorn byggdes 1957 och arkitekturen är där efter.Det var också ett cafe högst upp, men på 80-talet slog dörrarna igen och sedan dess har det förfallit, och nu finns det planer att riva det... Här på sidan kommer det också upp gamla Växjö bilder. Vattentornet café stängde runt 1990 för det var för lite folk och intressen saknades, på den tiden bodde det 46 735 människor i Växjö. Idag bor det 6

0 887 i Växjö och det finns mycket intressen för vårt Vattentorn och mycket saker det skulle kunna användas för. Ska 60-talets rivningar återupprepas ? På platsen vill man istället bygga dyra lägenheter i ett nytt 16-våningshus, är inte utsikten till för oss alla? Bo Frank, Växjö kommun och NCC som verkar ha en pakt om att tornet ska rivas till varje pris. Många som är med i dessa rivningsplaner har inte ens varit uppe i vattentornet och beundrat utsikten. Dom ser det bara som en ful betongklump i staden men om man tittar närmare så är det inte det utan en vacker arkitektur om framtidshopp som en gång fanns i växjö på 50-talet. Dessutom finns det barndomsminen från tornet barndomsminnen som ni river bort! vill ni att någon ska riva bort era barndomsminnen? Därför säger jag renovera Växjö Vattentorn och öppna åter utsikten och cafeet för alla! Att gå nära vattentornet kan vara farligt då plattor från vattentornet kan lossna och falla på dig. Att gå nära vattentornet sker på egen risk och denna sida uppmanar ingen att göra detta.

Adress

Växjö

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Växjö Vattentorn postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela