Ung Vänster Västervik

Ung Vänster Västervik Ung Vänster i Västervik

08/03/2020

Internationella kvinnodagen

Idag hyllar vi alla kvinnor, de som idag kämpar för en jämställd värld och de som har kämpat för våra rättigheter under historians tid.
Dagen till ära vill vi dela med oss av vår insändare som igår kunde läsas i VT.

Säg inte grattis

”Den internationella kvinnodagen är en symbol för århundraden av kamp, drömmar och strävan efter ett jämställt samhälle. En kamp som än idag drivs av såväl kvinnor som män och icke-binära. För det jämställda samhälle som kvinnorna före oss kämpade för, ses ännu som ett ouppnåeligt mål. En värld där vi lever jämställda och enade, oavsett kön, känns som en utopi. Förändringar har skett, det ska vi absolut inte se bortom, men det finns ännu en lång väg kvar att gå. Kvinnodagen är självfallet en dag att fira. Vi hyllar de kvinnor som vandrat denna långa och hårda väg före oss. Vi firar de framgångar vi uppnått och de möjligheter vi fått. Men det är fortfarande viktigt att framhäva dagens verkliga syfte; uppmärksammandet av de problem och hinder som kvinnor runt om i världen tvingas möta dagligen. Jag vill inte höra ett enda >>Grattis på kvinnodagen>Grattis, ni kvinnor har kämpat i århundraden för att få rättigheter men vi fortsätter ändå förtrycka, våldta, misshandla och mörda er!

07/03/2020

Hej!
Vi kör som sagt tjejtaxi ikväll, mellan 10.00-03.30 är det bara att höra av sig till Jasmine Elb eller Tilde Wahlmark på Messenger.

Så ser vi till att alla kommer hem säkert!
Ses ikväll ✌🏼

04/03/2020

Hej!

Med tanke på att Palladium kommer hålla en utekväll i ära för internationella kvinnodagen den 7:e mars tänkte vi i Ung vänster köra tjejtaxi då. Detta gör vi för att alla ska känna sig trygga och komma hem säkert, självklart är det även gratis för att alla ska kunna åka med.

Mer exakta tider och hur ni hör av er till oss kommer inom kort.

Ha de fint så länge!
Ung Vänster

Här kommer vår planering för mars! Hoppas vi ses på någon av aktiviteterna och mer information kommer som sagt inom kort...
24/02/2020

Här kommer vår planering för mars! Hoppas vi ses på någon av aktiviteterna och mer information kommer som sagt inom kort!

24/02/2020

Vi har skaffat nytt instagramkonto då förra tyvärr togs bort! Följ på instagram!

Det nya året började alldeles riktigt, helt rättVänstern träffades efter julenOch det går nästan alldeles för lätt  Infö...
03/01/2020

Det nya året började alldeles riktigt, helt rätt
Vänstern träffades efter julen
Och det går nästan alldeles för lätt

Inför det som komma skall, vill vi förbereda er
Det här är vårt år, vår tid
Då vi kräver att överklassen ska tas ner

De har rödingar i fickan och jättedyra kläder.
Med en osänkbar attityd
Har de stulit från våra arbetarförfäder

Överklassen har haft all anledning att fira. Festen är slut. Vi förtjänar bättre! Gå med i Ung Vänster idag om du precis som oss är trött på att utnyttjas till fördel för de som redan har allt.

Den 2 Januari kl 15.00 hoppas vi att vi ses i vänsterpartiets lokal. Då kör ung vänstervik en rivstart för 2020! Ses där...
28/12/2019

Den 2 Januari kl 15.00 hoppas vi att vi ses i vänsterpartiets lokal. Då kör ung vänstervik en rivstart för 2020! Ses där!!!

Tillsammans är vi starka. Utan solidaritet finner vi oss i en värld där kapitalismen härjar och arbetare förslavas under...
20/12/2019

Tillsammans är vi starka.

Utan solidaritet finner vi oss i en värld där kapitalismen härjar och arbetare förslavas under miljardärernas järngrepp om resurserna som borde vara mänskliga rättigheter. Marknadshyror och nedskärningar inom sjukvård och skola är det som splittrar oss och ökar klyftorna. Genom att sprida budskapet om en unifierad rörelse där vi alla kämpar mot samma mål samlar vi oss, vi finner samhörigheten och styrkan som krävs för att förändra det politiska klimatet.

Om det är en radikal åsikt att tycka att våra ungdomar ska kunna flytta hemifrån, att det inte ska finnas mer pengar i fickorna hos miljardärer än hos folket, då kan ni kalla oss vad ni vill.

Nu finns Ung Vänster även i Västervik! Genom att bli fler och organisera oss kan vi tillsammans göra skillnad. Välkommen...
11/12/2019

Nu finns Ung Vänster även i Västervik! Genom att bli fler och organisera oss kan vi tillsammans göra skillnad. Välkommen att skicka ett meddelande till oss ifall du är intresserad av att komma på nästa möte. Ta med en kompis! Vi hoppas att ses.

Adress

Västervik

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Ung Vänster Västervik postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Organisationen

Skicka ett meddelande till Ung Vänster Västervik:

Dela