24/05/2016
Västerås stad vill med sitt förslag på stationsområdet och resecentrum skapa "-ett tak" som omsluter stadens infrastrukturella knutpunkt. Varför inte ta steget fullt ut och bygga ett torg över spåren. En oas mitt i staden där Västeråsare och dess besökare kan träffas, umgås och bara njuta av tillvaron. En lösning som möjliggör för flera fastigheter med attraktiva lokaler och levande bottenvåningar som till sammans med restauranger och caféer bidrar till ett levande torg. En lösning som stärker staden de blåa och gröna värden med hjälp av parker och känslan av närhet till mälaren. Satsa på Västerås framtid och bygg ett torg över spåren. ”Västerås en stad utan barriärer!”