15/06/2026
Näringslivet behöver inte fler symbolpolitiska pekpinnar. Det behöver stabil elförsörjning, rimliga villkor och en politik som gör det möjligt att investera, växa och anställa. Därför är det märkligt att kalla den regering som möjliggör ny kärnkraft, kortare tillståndsprocesser och lägre kostnader för företagen för en “bromskloss”. Läs vår replik i VLT.
https://www.vlt.se/opinion/debatt/att-kalla-regeringen-for-en-bromskloss-ar-inte-bara-retoriskt-missriktat-det-ar-ett-han/