S kvinnor i Väsby

S kvinnor i Väsby S-kvinnor är socialdemokratiska feminister som kämpar för jämlikhet och jämställdhet.

Välkomna till Suseboparken kl 10-11.30, Fredagen 1 maj 🌹Tema: Vi bjuder på grillning, fika, musik och intressanta tal fr...
28/04/2026

Välkomna till Suseboparken kl 10-11.30, Fredagen 1 maj 🌹
Tema: Vi bjuder på grillning, fika, musik och intressanta tal framfört av våra företrädare på kommunal och nationell nivå.

S-kvinnors ordf i Upplands Väsby, Christina Norlin Mistander talar på 1 maj!🌹
19/04/2026

S-kvinnors ordf i Upplands Väsby, Christina Norlin Mistander talar på 1 maj!🌹

Idag var det årskongress!🌸 Upplands Väsbys ordf Christina Norlin Mistander var på plats tsm med Erika Fransson. Nu tagga...
18/04/2026

Idag var det årskongress!🌸 Upplands Väsbys ordf Christina Norlin Mistander var på plats tsm med Erika Fransson. Nu taggade och inspirerade till max!🌹

23/03/2026
Idag 8 mars aktivitet med S-kvinnor i Väsby! Många kvinnor som håller med oss om att det tyvärr inte går åt rätt håll me...
08/03/2026

Idag 8 mars aktivitet med S-kvinnor i Väsby!
Många kvinnor som håller med oss om att det tyvärr inte går åt rätt håll med jämställdheten i samhället. 🌷
Inget förändras av sig självt. Det behövs reformer och tydliga politiska beslut.

08/03/2026

Pengarna är slt och det är nyblivna mammor och vårdpersonal som får ta smällen.

Jimmie Åkesson lovade att vara en garant för välfärden. Ulf Kristersson lovade att satsa på kvinnors sjukvård. Men i stället valde SD och regeringen att sänka skatten för de allra rikaste. Och nu är pengarna slut.

S-kvinnor vägrar acceptera SD-regeringens nedskärningar i förlossningsvården och att kvinnor tvingas vänta på vård för endometrios och klimakteriebesvär.

Det är dags att sätta stopp för Sverigedemokraternas och Moderaternas nedskärningar. Skriv under namninsamlingen och bli medlem i S-kvinnor idag!

https://folkrorelse.nu/sluta-skara-ned-pa-kvinnors-vard

https://s-kvinnor.se/s-kvinnor/bli-medlem

Välkommen 8 mars!
07/03/2026

Välkommen 8 mars!

19/02/2026

EN MILJARD
TILL KVINNORS HÄLSA
I REGION STOCKHOLM

Vi öronmärker nu nära en miljard kronor i att rusta upp operationsavdelningar på Danderyds och Södersjukhusets kvinnokliniker. Det handlar om bättre ventilation, större ytor och modern teknik – allt för att säkra patientsäkerheten och arbetsmiljön för personalen.

Under allt för lång tid har kvinnors hälsa underprioriterats och underhållet har eftersatts. För oss handlar det här om ett tydligt ställningstagande: kvinnors hälsa är inget särintresse. Med uppgraderade lokaler kan fler få den vård de behöver, och vi skapar samtidigt bättre förutsättningar för utbildning och forskning.

Det är dags att ge kvinnosjukvården den standard den förtjänar. Vi bygger sjukvården i Stockholmsregionen starkare – för vård i tid och efter behov.

Välkomna!!🌷🌷
06/02/2026

Välkomna!!🌷🌷

Välkomna!🌷
23/01/2026

Välkomna!🌷

Adress

Upplands-Väsby

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när S kvinnor i Väsby postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela