18/03/2023
Ny styrelse, språkrör och ordförande för Miljöpartiet i Värmland.
Monika Bubholz från Karlstad valdes till ny ordförande och Torbjörn Nilsson från Ulvsby valdes till nytt manligt språkrör, när Miljöpartiet de gröna i Värmland höll årsstämma på lördagen. Som kvinnligt språkrör omvaldes Cecilia Boman Lindström från Väse.
- Miljöpartiet växer rejält nu, det är fler och fler som inser hur väl vi behövs. Vi har ett spännande arbete framför oss där vi fångar de utmaningar som många värmlänningar möter och omsätter det i grön politik, säger Monika Bubholz.
- Den nya regeringens politik slår hårt mot både människor och natur. Miljöpartiet är ett tydligt alternativ, och vi vill att hela oppositionen samlas till ett kraftfullt alternativ, säger Torbjörn Nilsson.
- Miljöpartiet står för framtiden, en framtid att hoppas på och längta till. Det behöver vi nå ut till fler med, så att fler vågar hoppas på en bättre framtid, och gärna också komma med och kämpa för den, säger Cecilia Boman Lindström.
Övriga ordinarie i den nya styrelsen är Anders Hallström från Västra Ämtervik, Pontus Dahlberg från Molkom, Ulf Hartmann och Valeska Hartmann från Torsby, Lena Svensdotter från Töcksfors och Filip Pontelius från Arvika. Ersättare är Alina Koltsova från Arvika, Nils Bagge från Hammarö, Björn Palmqvist från Brunskog och Birgitta Kahn och Sara Burnett från Karlstad.