16/06/2026
Vi fortsätter att hålla oss i "fikabranschen" även denna vecka för att se vad turister och semestrande Strängnäsbor kommer att besöka. Tack Monica för att vi fick besöka er och Som en Saga i Åkers styckebruk.☕🍰 Det är både café och retrobutik i ett. Här samsas nytt och gammalt med inspiration från 50-, 60- och 70-talet. När man fikar börjar man med att välja kopp på hyllan och redan där kommer nostalgin och igenkännandet över oss.
Verksamheten är öppen från fredagar och över helgen och har varit välbesökt under dessa första veckor. För den som är bekant med området så har det tidigare varit bland annat en blomsterbutik i lokalen som ligger i vad som var det gamla centrumet. Stort lycka till med din verksamhet och jättekul att du driver företag i vår kommun. 🙏🌟