16/06/2026
Stål, engagemang och hundar på jobbet 🐕
Idag fick vi möjlighet att träffa nästan hela gänget på Stena Stål i Skellefteå. Ett riktigt fint besök – och ett team med starkt lokalt driv.
Tillsammans med Andreas Lindkvist qvist och Adam Wikström pratade vi om nuläget, framtiden och hur de ser på utvecklingen här i norra Sverige. Det märks att det finns en stolthet i det de gör – och i platsen de verkar på.
På Hedensbyn jobbar idag nio personer i stora lokaler där det dagligen hanteras rejäla volymer stål. En del bearbetning sker på plats, men mycket går vidare till kunder för fortsatt förädling.
Och en detalj jag verkligen gillar – flera i personalen har hunden med till jobbet. Gör något med både stämningen och arbetsglädjen 🙂
Kul att höra att det också finns planer framåt på att fräscha upp och utveckla kontoret.
Tack för ett bra och givande besök!