21/01/2026
Tack för alla idéer om Stadsparken och Kanalen!
Nu är alla tankar och förslag insamlade från medborgardialogen som pågått i kommunen. Nästan 3 000 personer har varit med – barn, ungdomar, vuxna och äldre. Det är vi väldigt glada för!
Det här sa många av er:
• att parken behöver bättre och tryggare belysning
• att det ska finnas fler lugna och sköna platser att sitta på
• att ni vill ha mer lek och aktiviteter
• att det ska vara lättare att vara nära vattnet vid Kanalen
• att naturen och platsens fina känsla ska bevaras
Nu tar vi allt ni har sagt och jobbar vidare på tre sätt:
1. Snabba förbättringar som märks redan till våren
2. Planerade förändringar som kommer efter några år
3. En långsiktig plan för framtiden, så att områdena kommer att vara trygga och fina
Tack för att ni hjälpt oss – tillsammans gör vi Stadsparken och Kanalen ännu bättre för alla!