26/09/2023
Första dagen på beredskapsveckan och idag simulerar vi att vi är utan vatten.
På Fornbackaskolan skulle menyn t.ex. ha varit kalops med kokt potatis, i stället serverades det klyftpotatis och en blandning av det som fanns i frysen, färdiga biffar, morotsbollar och ett par bleck moussaka. En del rostade grönsaker fick det också bli samt en tsatsiki. På Igelstaskolan fick matgästerna stekt potatis till Carbonaran vilket kanske inte är den vanligaste kombinationen😊 Vattnet var avstängt och det serverades endast mjölk som dryck. Generellt har det fungerat bra även om det har blivit lite frågor. Läs mer på sodertalje.se/beredskapsveckan