Delad glädje

Delad glädje Välkommen till Delad glädje! Jag hjälper våra äldre genom stöd och sällskap i vardagen. Tryggt och personligt.

07/06/2026

Det har varit en härlig vår med fina stunder hos mina kunder💛

Delad glädje blev precis som jag tänkt mig - och det är jag så glad och stolt över.

Det lilla fröet har fått växa i sin egen takt och börjar sakta men säkert att rota sig. Precis som jag💛

Stämningen var på topp i Stationshuset i torsdags. Det var nämligen dags för stationsfika för medlemmarna i Föreningen F...
11/05/2026

Stämningen var på topp i Stationshuset i torsdags. Det var nämligen dags för stationsfika för medlemmarna i Föreningen Funktionsrätt, en ideell paraplyorganisation i Laholms kommun för personer med funktionsnedsättning.

Jag var inbjuden för att berätta om mitt företag, Delad glädje och välkomnades av ett glatt gäng. En bättre torsdag, helt enkelt!

Borden var fint uppdukade med blommor och ljus, kaffe och ”vettebrö” (ursäkta min skånska).

När klockan slog 14.00 satt alla bänkade och jag stod beredd att köra igång.

Företagspresentationer och PowerPoint i all ära, men det bästa och det jag tar med mig denna dag, är mötet med nya människor, den fina gemenskapen och samtalen efteråt. Det är där och då saker sker – hos en själv och mellan oss människor.

Stort tack för att jag fick vara med den här eftermiddagen!

Varma hälsningar
Frida Höst, Delad glädje

En glad nyhet💛På torsdag den 7 maj är jag inbjuden till Föreningen Funktionsrätt Laholm för att berätta om mitt företag ...
04/05/2026

En glad nyhet💛

På torsdag den 7 maj är jag inbjuden till Föreningen Funktionsrätt Laholm för att berätta om mitt företag Delad glädje.

Hoppas vi ses!

Varma hälsningar
Frida

Välkommen på vårens sista stationsfika!
Kansliet håller öppet idag onsdag men stängt imorgon torsdag. Vi hoppas vi ses på stationsfikat och tills dess önskar vi en trevlig Valborg! Kom ihåg att det går alltid att anmäla sig på telefonsvararen.

Naturen väcker våra sinnen till liv💛Att vistas utomhus ger oss många positiva effekter. Vi får frisk luft, motion och D-...
28/04/2026

Naturen väcker våra sinnen till liv💛

Att vistas utomhus ger oss många positiva effekter. Vi får frisk luft, motion och D-vitamin från solen. Helt gratis! Stressen minskar, vi känner oss mer närvarande och hur gott känns det inte att lyssna på fågelsång eller vågskvalp? Det ger ett inre lugn, särskilt om man blundar.

När jag besöker mina kunder, brukar jag se till att vi kommer ut en stund. Men självklart är det dagsformen som får bestämma.

Under en promenad säger min kund "Solen skiner, fåglarna kvittrar och allt är underbart". Man bara ler, eller hur?

Besöket denna dag kunde inte sluta bättre - jordgubbar och grädde🍓

Varma hälsningar
Frida Höst
Delad glädje

21/04/2026

Hur vet man egentligen när det är dags att ta in lite extra stöd i vardagen? Kanske inte när något har gått fel – utan långt innan. När dagarna känns lite för tysta. När orken inte alltid räcker till. När en anhörig känner att man vill finnas där mer, men inte alltid hinner.

Därför tänkte jag svara på några vanliga frågor om Delad glädje 💛

🌼Är det alltid samma person som kommer?
Ja, alltid. Det är jag som kommer. För mig är det viktigt att det känns personligt, tryggt och varmt.

🌼Kan man boka hjälp bara ibland?
Ja, absolut. Det behöver inte vara så stort. Ibland räcker ett besök då och då, ibland finns det behov av mer regelbunden kontakt.

🌼Hur länge varar ett besök?
Det anpassas efter vad som passar bäst. Det viktiga är att det får finnas tid och lugn i stunden.

🌼Hur går det till första gången vi ses?
Första mötet handlar mycket om att känna in. Lära känna varandra lite, prata om behov och framför allt känna efter om det känns rätt.

🌼Måste man veta exakt vilken hjälp man behöver?
Nej, inte alls. Många vet bara att de längtar efter lite mer sällskap, stöd eller avlastning i vardagen. Det räcker.

🌼Kan anhöriga vara med och boka eller planera?
Ja, självklart. Ofta är det just en anhörig som hör av sig först.

🌼Kan man börja försiktigt?
Ja. Det tycker jag ofta är det allra bästa. Ett första besök kan få bli just ett första steg.

🌼Finns det någon bindningstid?
Nej, ingen bindningstid.

🌼Vad är skillnaden mellan Delad glädje och hemtjänst?
Delad glädje är ett personligt komplement, med fokus på tid, närvaro, sällskap och stöd i vardagen.

Ibland är det inte de stora insatserna som gör skillnad.
Ibland är det en promenad, en pratstund, en kopp kaffe eller bara känslan av att någon kommer just för din skull.

Känner du att detta kanske skulle passa dig, en förälder eller någon annan du bryr dig om, så är du varmt välkommen att höra av dig 💛

Varma hälsningar
Frida Höst
Delad glädje

💛
14/04/2026

💛

När hon öppnade dörren möttes jag av orden:

”Jag har precis duschat och ska sätta spolar i håret. Man får så tunt hår när man blir äldre.”

Medan hon fönar håret frågar jag:
”Ska jag sätta på lite kaffe till oss?”

Hon tittar på sitt armbandsur och säger:
”Ja… klockan är ju snart tre.”

Jag tar fram de vita kaffekopparna, de som vi brukar ha. Hon sätter sig i sin fåtölj och lägger upp fötterna på fotpallen.

Det ryker från det nybryggda kaffet. Det är fortfarande för varmt för att dricka, så vi sitter tysta en stund.

Och det är helt okej.

Det hände inget särskilt under mitt besök igår. Det var en lugn dag. Men hon slapp i alla fall vara ensam.

Ibland är det just det som betyder mest. Att någon kommer förbi. Att kaffet bryggs som vanligt. Att tystnaden delas med någon annan💛

När hon öppnade dörren möttes jag av orden:”Jag har precis duschat och ska sätta spolar i håret. Man får så tunt hår när...
14/04/2026

När hon öppnade dörren möttes jag av orden:

”Jag har precis duschat och ska sätta spolar i håret. Man får så tunt hår när man blir äldre.”

Medan hon fönar håret frågar jag:
”Ska jag sätta på lite kaffe till oss?”

Hon tittar på sitt armbandsur och säger:
”Ja… klockan är ju snart tre.”

Jag tar fram de vita kaffekopparna, de som vi brukar ha. Hon sätter sig i sin fåtölj och lägger upp fötterna på fotpallen.

Det ryker från det nybryggda kaffet. Det är fortfarande för varmt för att dricka, så vi sitter tysta en stund.

Och det är helt okej.

Det hände inget särskilt under mitt besök igår. Det var en lugn dag. Men hon slapp i alla fall vara ensam.

Ibland är det just det som betyder mest. Att någon kommer förbi. Att kaffet bryggs som vanligt. Att tystnaden delas med någon annan💛

Gemenskap och prinsessbakelse i Skottorps Allaktivitetshus💛I onsdags samlades 60 pigga pensionärer från SPF Seniorerna S...
29/03/2026

Gemenskap och prinsessbakelse i Skottorps Allaktivitetshus💛

I onsdags samlades 60 pigga pensionärer från SPF Seniorerna Sydhalland för en trivselträff. Och vilken eftermiddag det blev!

Som inbjuden fick jag äran att börja med en presentation av mitt företag Delad glädje.

Därefter bjöds det på kaffe och prinsessbakelse, mums!

Härligt att träffa och prata med människor med så fin gemenskap💛

Varma hälsningar
Frida Höst
Delad glädje

21/03/2026

Adress

Folkes Väg 5
Laholm
31260

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Delad glädje postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela