06/04/2026
Nu är de fina skulpturerna av Bengt Malmqvist tillbaka i Lövestad och invigda traditionsenligt på långfredagen. Vi valde att placera dem vid gångvägen mellan stationen och lekplatsen då de är tillåtna att sitta på och omnämnda som lekskulpturer. Vi hittade till slt rätt personer på Sjöbo kommun och hade ett fint möte och samarbete och ser fram emot en lång härlig vår och sommar i vår vackra park med många besökare som njuter av Evert Fornäs vackra skulpturer!