Jan Tollesson din kandidat i Kungälv kommuns fullmäktige

Jan Tollesson din  kandidat i Kungälv kommuns fullmäktige Jag vill mer med Kungälv - på min sida kommer du kunna följa mitt politiska engagemang i det lokala partiet Utvecklingspartiet för att förbättra Kungälv.

Här för jag gärna dialog med dig. Vi har förmånen att bo i en av Sveriges vackraste kommuner, närhet till både hav, sjöar, älvar, historiska platser, väldiga skogar, stora städer och små landsorter. Ekonomin i vår kommun är bra, fler och fler väljer att bosätta sig i vår stad, nu är det dags att vi skapar plats åt alla både boende och företag. Utvecklingspartiet prioriterar utvecklingen av kommuna

l servis med högre kvalitet i skola, barn och äldreomsorg, ett rikt kulturliv, mer och bättre fritid samt bättre kollektivtrafik. Bättre och mer service till näringslivet vars utveckling är grunden för vårt goda samhälle. Jag vill mer - och jag vill vara din röst i kommunstyrelsen. Som politiker kan jag inte lova att något säkert kommer bli så men jag kan lova att jag kommer göra det jag kan för att du bland annat ska få mer av nedan. Jag vill:

- Naturligtvis bygga ett nytt centralt idrotts centrum för samordning av flera idrotter och Kultur, där exempelvis konstgräs och isyta under ett tak ska ingå.( på gång men man har helt glömt konstgräs inomhus och gymnastiken, pingis, skytte m.fl.)

- Ge mer och bättre stöd till företag som arbetar inom turismnäringen, för att skapa arrangemang som genererar arbetstillfällen, liv och rörelse behövs stöttning och bra platser, jag vill att vi nyttjar våra arenor som finns på ett bra sätt.

- Inför en " företagslots", vi måste se till att det blir enklare att vara företagare i Kungälv.

- Korta och förenkla bygglovshanteringen.

- Börja bygg "Bohusporten" nu! måste inte vara på fästningsholmen

- Öka takten på byggandet av cykelbanor både för att öka säkerheten på våra vägar och för att det är fler och fler turister som cyklar.

- Ge idrottsklubbarna mer och bättre stöd inte bara ekonomiskt utan utbildning och stöd i form av styrelsestöd och enklare bidragsformer.

- Utveckla och skapa fler näridrottsplatser för alla, vi ska uppmuntra till spontanidrott.

- bygga fler och bättre lekplatser, barn ska kunna gå säkert till lekplatser nära sitt boende.( Även om du har särskilda behov)

- Rusta upp våra lokala parker och grönområden. Det ska kännas både säkert och trevligt att vara i våra centrala parker.

- Införa fria bussresor i vår region för både ungdomar och pensionärer.

- Bygga ny central hamn i kommunal regi. Låt oss nytta vår älv!

- Bygga bort ljudet från E6 , Vi har en motorväg genom centrum, vi behöver se över hur vi kan förtäta staden och bli av med ljudet från trafiken samtidigt. En överbyggnad vid Komarken kan vara möjlig, likt den som gjorts vid operan i Göteborg. Hela vägen förbi Ulvegärde som störs av den ökade trafiken.

- Öka andelen sommarjobb i samarbete med näringslivet.

- Bygga lägenheter på vindsvåningar och skapa boendeformer så att våra ungdomar har råd att flytta hemifrån.

- Använda upphandlingar som ett verktyg där vi prioriterar lokal företagsverksamhet samt social och ekologisk hållbarhet, ställ krav på socialt engagemang vid upphandling.
.. Jag vill naturligtvis massa mer saker för Kungälv och med ditt stöd och att du låter mig veta vad du anser viktigast, kan jag bidra till att vi kommer dit.

Grattis Kungälv vi har ett resultat! Då var det klart.. Holmensköld och Odhner behåller makten och fyller på med Miljöpa...
29/09/2022

Grattis Kungälv vi har ett resultat!

Då var det klart.. Holmensköld och Odhner behåller makten och fyller på med Miljöpartiet för att klara det. 31 mandat är ingen stark majoritet och jag vet inte vem som får göra mest våld på sina värderingar för att hitta gemensamma nämnare..

Centerns ledare missade tåget och går troligen i pension från politiken så ni som röstade på det partiet blir dom stora förlorarna i lokalvalet.

Bortsett från er som röstade på miljöpartiet så klart då dom kommer få skuld för allt dåligt som troligen händer.. våra kommunalråd gör ju bara förträffliga saker.. som att köra över fullmäktiges beredningars beslut när det passar dom.

Hur som så är det bra att vi vet något och nu får dom ju bekänna färg utan att ha någon att skylla på..då dom själva har bäddat för läget vi är i nu.

Noterar att Anders inte väljer att vara med på bild utan det är idel ja sägare..

27/09/2022

Tack till alla er som valde att rösta på Utvecklingspartiet!
Vi är fortsatt 4 största partiet i Kungälv!
Själv får jag avvakta med fullmäktige då kryssen inte gav mig en plats bland topp 4 (+2 ersättare).

Återkommer med vilka möjligheter jag har att påverka så snart förhandlingarna är klara med de övriga partierna om hur Kungälv ska styras de fyra åren som är till nästa val.

19/09/2022

Valet är över!
Tack till alla er som använde er rättighet att rösta på det parti eller kandidat ni bäst tror representerar era åsikter!

Presenterar exakta resultatet så snart dom räknat rösterna en sista gång!

Är ett vallöfte viktigt?För mig är det det men S ändrar sig efter vinden och ändrar sig igen när makten hägrar!Nu vill v...
06/09/2022

Är ett vallöfte viktigt?
För mig är det det men S ändrar sig efter vinden och ändrar sig igen när makten hägrar!

Nu vill vill Sossar helt plötsligt ha ett idrottsbibliotek/Fritidsbank
Ett förslag jag jobbat för sedan många år och som dom röstade ner i fullmäktige för ett år sedan.
Höga överskott och dålig skötsel har M och S gemensamt det ska dom ha men har dom satsat på barnen, skola, omsorg eller våra egendomar. Jag tänker att dom lagt det åt sidan.

Jag har svårt att tro på partier som stolt deklarerar efter valet 2018 att det dom lovat oss väljare inte är viktigt längre bara vi får styra.. Kommer det vara samma visa nu om du lägger din röst på M.C eller S?

Jag tror inte UP får 51% av rösterna men en sak kan jag lova.. det vi säger att vi ska göra vårt yttersta för att åstadkomma!!!

UP värnar om demokratin - På riktigt det är nog med svikna löften!

Det närmar sig valet med stormsteg, Vi i UP har i kväll kl 18:00 möte med intresserade i Stadshuset för att lyssna av va...
30/08/2022

Det närmar sig valet med stormsteg, Vi i UP har i kväll kl 18:00 möte med intresserade i Stadshuset för att lyssna av vad ni känner är viktigt, du vet väll att du oavsett om du är medlem eller ej i partiet alltid kan komma och lyssna, ställa frågor eller bara umgås med personer som vill utveckla vårt Kungälv.
, ,

Hade i dag förmånen att möta väljare vid KC, lite överraskade blev vi när det var en miljö manifestation på torget samti...
27/08/2022

Hade i dag förmånen att möta väljare vid KC, lite överraskade blev vi när det var en miljö manifestation på torget samtidigt men roligt då dom bjöd in alla partier att prata på scenen.
Alla partier ställde upp utom Moderater och SD som valde att inte berätta,, sen kan jag tycka att S borde kunna fokusera på dagens fråga och inte lova massa annat orelevanr men noterade att dom närmar sig oss för var tal jag hör.

Vi pratade om skola, fritid, vägar och äldreomsorg och fick flera positiva kommentarer, input fick vi också och det rörde frågor som färre elever i klasserna, trygghet och konsumentvägledare.

Vill du berätta om vad du vill förändra så är vi gärna din röst i politiken!

23/08/2022

Vår viktigaste uppgift som er röst i politiken är att vi glömmer lyssna!
jag behöver veta vad som är viktigt för dig för att du ska känna att vi går mot ett bättre Kungälv.

Många intressanta möten och en god lunch med den store entreprenören Ola Serneke och BRG. blir alltid lika imponerad av ...
19/08/2022

Många intressanta möten och en god lunch med den store entreprenören Ola Serneke och BRG. blir alltid lika imponerad av människor som tar sig tid för alla.

Vi har förmånen att bo i en av Sveriges vackraste kommuner, närhet till både hav, sjöar, älvar, historiska platser, väld...
18/08/2022

Vi har förmånen att bo i en av Sveriges vackraste kommuner, närhet till både hav, sjöar, älvar, historiska platser, väldiga skogar, stora städer och små landsorter.

Ekonomin i vår kommun är bra, fler och fler väljer att bosätta sig i vår stad, nu är det dags att vi skapar plats åt alla både boende och företag.

Utvecklingspartiet prioriterar utvecklingen av kommunal servis med högre kvalitet i skola, barn och äldreomsorg, ett rikt kulturliv, mer och bättre fritid samt bättre kollektivtrafik. Bättre och mer service till näringslivet vars utveckling är grunden för vårt goda samhälle.
Jag vill mer - och jag vill vara din röst i kommunstyrelsen.

Som politiker kan jag inte lova att något säkert kommer bli så men jag kan lova att jag kommer göra det jag kan för att du bland annat ska få mer av nedan.

Jag vill:

- Naturligtvis bygga ett nytt centralt idrotts centrum för samordning av flera idrotter och Kultur, där exempelvis konstgräs och isyta under ett tak ska ingå.( på gång men man har helt glömt konstgräs inomhus och gymnastiken, pingis, skytte m.fl. som även dom behöver bättre förutsättningar)

- Ge mer och bättre stöd till företag som arbetar inom turismnäringen, för att skapa arrangemang som genererar arbetstillfällen, liv och rörelse behövs stöttning och bra platser, jag vill att vi nyttjar våra arenor som finns på ett bra sätt.

- Inför en " företagslots", vi måste se till att det blir enklare att vara företagare i Kungälv.

- Korta och förenkla bygglovshanteringen.

- Börja bygg "Bohusporten" (Kungälv behöver ett modernt museum)!

- Öka takten på byggandet av cykelbanor både för att öka säkerheten på våra vägar och för att det är fler och fler turister som cyklar.

- Ge idrottsklubbarna mer och bättre stöd inte bara ekonomiskt utan utbildning och stöd i form av styrelsestöd och enklare bidragsformer.

- Utveckla och skapa fler näridrottsplatser för alla, vi ska uppmuntra till spontanidrott.

- bygga fler och bättre lekplatser, barn ska kunna gå säkert till lekplatser nära sitt boende.( Även om du har särskilda behov)

- Rusta upp våra lokala parker och grönområden. Det ska kännas både säkert och trevligt att vara i våra centrala parker.

- Införa fria bussresor i vår region för både ungdomar och pensionärer.

- Bygga ny central hamn i kommunal regi. Låt oss nytta vår älv!

- Bygga bort ljudet från E6 , Vi har en motorväg genom centrum, vi behöver se över hur vi kan förtäta staden och bli av med ljudet från trafiken samtidigt. En överbyggnad vid Komarken kan vara möjlig, likt den som gjorts vid operan i Göteborg. Hela vägen förbi Ulvegärde som störs av den ökade trafiken.

- Öka andelen sommarjobb i samarbete med näringslivet.

- Bygga lägenheter på vindsvåningar och skapa boendeformer så att våra ungdomar har råd att flytta hemifrån.

- Använda upphandlingar som ett verktyg där vi prioriterar lokal företagsverksamhet samt social och ekologisk hållbarhet, ställ krav på socialt engagemang vid upphandling.
.. Jag vill naturligtvis massa mer saker för Kungälv och med ditt stöd och att du låter mig veta vad du anser viktigast, kan jag bidra till att vi kommer dit.

Kryssa nr 6 Utvecklingspartiet.

Adress

Rörstigen 5
Kungälv
44235

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Jan Tollesson din kandidat i Kungälv kommuns fullmäktige postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Organisationen

Skicka ett meddelande till Jan Tollesson din kandidat i Kungälv kommuns fullmäktige:

Dela