K.S.F är en förkortning för Köpings Socialdemokratiska förening och är den yngsta S-föreningen i Köpings kommun. Socialdemokraterna i Köping har i många år varit indelade i olika S-stadsdelsföreningar men år 2003 bildades Köpings Socialdemokratiska förening som har hela kommunen som upptagningsområde. Stadsdelsföreningarna finns kvar även idag och K.S.F. är ett komplement till dessa för att ge en
större valmöjlighet för den enskildes behov. Man kan också vara aktiv i flera S-föreningar och flera av medlemmarna i K.S.F. är medlemmar i olika stadsdelsföreningar. bildades var att ett gäng ”gamla” SSU:are ville fortsätta det politiska arbetet i kommunen men började nå den övre åldersgränsen för SSU. och alla var positiva till detta och i detta ögonblick bildades Köpings Arbetarekommuns yngsta S-förening. Medlemmarna i föreningen har olika bakgrunder och erfarenheter vilket ger intressanta och utvecklande diskussioner på våra föreningsträffar. Många medlemmar är också fackligt aktiva, eller har varit det, och har valt att engagera sig politiskt också. På så sätt kan vi utveckla det facklig/politiska arbetet vilket är en viktig del. Åldern på medlemmarna varierar mellan 17 år till 75 år vilket tyder på att alla känner sig bekväma med att vara medlem i föreningen. Redan på hösten år 2005 uppnåddes ett mål som föreningen satt upp, nämligen att föreningen skulle ha 50 stycken medlemmar. Föreningen ordnade då ett jubileum på Volvogården i Köping som blev mycket välbesökt och uppskattat av alla närvarande. Nästa delmål i föreningen är att få den 100:e medlemmen inskriven och då utlovas ett jubileum som ska överträffa det föregående med råge. Vill du också bli medlem? Skriv till oss direkt här på vår Facebook-sida eller skicka ett meddelande så berättar vi mer. Du är varmt välkommen till oss! Varför ska du bli medlem hos oss, kanske du tänker? Vi är helt enkelt en grupp människor som har samsyn på ett demokratiskt och solidariskt samhälle. Vi anser att alla människor är lika mycket värda och vill bidraga till att stärka det socialdemokratiska samhället. Men inte nog med detta, vi är också en förening som gärna förenar nytta med nöje. Vi ser fram emot att träffas, umgås, diskutera och aktivera oss. Aktiviteter som föreningen deltar i är bl.a. torgmöten, valstugan, partimöten, studiecirkelverksamhet, studiebesök, utåtriktade aktiviteter etc. Föreningens styrelsemöten/medlemsmöten äger ibland rum på någon medlems arbetsplats, kommunal förvaltning eller liknande för att på så sätt få kännedom om olika företag, platser etc. i Köpings kommun. Alla medlemmar är välkomna på föreningens styrelsemöten/medlemsmöten och alla styrelsemöten fungerar också som medlemsmöten. Föreningen ser positivt på framtiden och hoppas på en fortsatt god utveckling.
Åter igen, du är varmt välkommen att höra av dig till oss för mer information eller om du är intresserad att delta i vår verksamhet.