28/05/2026
Vi fortsätter klättra – tillsammans med er!💫
Idag presenterade Svenskt Näringsliv resultatet av årets enkät om företagsklimatet i Sveriges kommuner. Vi i Gullspångs kommun fortsätter vår positiva utveckling och klättrar ytterligare 21 placeringar till plats 55 i landet.
“Det här är ett resultat som vi är både stolta och ödmjuka inför. Efter förra årets stora lyft ser vi att vårt långsiktiga arbete – tillsammans med våra företagare – gör skillnad på riktigt”, säger Mats Öman, kommundirektör.
I årets enkät, där 79 av våra lokala företagare har deltagit, förbättrar vi våra resultat i flera områden, bland annat inom samarbetet mellan skola och näringsliv, attityder till företagande och tillgång till rätt kompetens.
Vårt sammanfattande omdöme landar på 4,18, där rikssnittet ligger på 3,53.
Vi vill rikta ett stort tack till alla er företagare i Gullspång som engagerar sig, svarar på enkäten och bidrar med sina perspektiv. Det är ert driv, er feedback och ert samarbete som gör den här utvecklingen möjlig.
Läs mer om resultatet här: https://gullspang.se/nyheter/nyhetsarkiv/2026-05-28-gullspangs-kommun-fortsatter-att-klattra-i-svenskt-naringslivs-ranking-av-foretagsklimatet