03/11/2015
NU ÄR DET DAGS IGEN!
Fredag den 13e november är det dags igen. Nytt år, ny plats, ett ganska nytt namn, nytt koncept och nya ungdomar redo för att sprida sina åsikter och upplysa våra lokala politiker med nya förslag om förändring och förbättring i våra kommuner.
Vi har från och med i år gemensamt beslutat att kalla denna dag för "Ungdomsdemokratidagen". Dagen har även fått en ny lokal, Storhogna M och vi har ändrat lite i konceptet också, så i år ska det skrivas medborgarförslag som vi senare lämnar in till våra politiker.
Dagen på Storhogna ser ut ungefär såhär: Vi träffas 10.00 och fikar lite, sedan är det dags för föreläsningar och innan lunch lär vi oss att skriva medborgarförslag. Efter lunch kommer ni bli indelade i 6 grupper som alla kommer jobba med olika insatsområden och rösta fram nya medborgarförslag som vi till sist kommer lämna in till våra politiker. Flera lokala politiker och tjänstemän kommer närvara under dagen och lyssna på vad ni har att säga om era kommuner. Dagen avslutas ungefär 16.00.
På kvällen, rättare sagt 20.00, är det dags för den årliga höstrocken, även den kommer hållas på Storhogna i år. Samma DJ som ifjol, DJ Hammerdal. Förköpsband finns att köpa på alla ungdomsgårdar i byarna och kostar 100kr (150kr vid entre), buss ingår till och från Storhogna. Självklart så är det drogfritt under hela dagen och hela kvällen. (Åldersgräns klass 7-uppåt)
Vi hoppas att ni är taggade på att hänga med oss i Storhogna den 13e november, har ni några frågor så är det bara att kontakta er fritidsgårdsledare eller oss här på facebooksidan. Ni kan även höra av er till våra kontaktpersoner:
Marie Lövnord (fritidsgårdssamordnare Härjedalens kommun) på [email protected], 072-537 78 14.
Kajsa Kårwik på [email protected], 072-225 44 00
VÄLKOMNA! /Ledare på ungdomsdemokratidagen
(P.S. Sprid gärna våran sída och våra evenemang till era facebookvänner!)