30/05/2026
S Höganäs - ”Väljarna förtjänar bättre” 🌹!
Idag har Carola Persson en insändare i Hd:
👉🏼”När man kör in i Höganäs möts man just nu av en stor skärm där Moderaterna visar en bild på solskyddsfaktor 50 tillsammans med texten "Bli inte röd i sommar".
Det är klart man kan le lite åt det. Hade det varit ett ungdomsförbund som skämtade i en skolkampanj eller en kommentar i ett mindre sammanhang hade nog många tyckt att det var fyndigt.
Men nu är det inte MUF eller ett skämt på Facebook. Det är en offentlig kampanj betald av de som styr vår kommun, vår region och vårt land.
📍Under ett valår ska invånarna få chansen att granska politiken.
Vi behöver prata om hur vi löser krisen i sjukvården, hur vi förbättrar skolan för våra barn i Höganäs och hur vi skapar ett tryggare samhälle där ingen halkar efter.
Det är frågor som kräver riktiga svar, inte ordvitsar.
📍Jag tror att väljarna i Höganäs är smarta och vill bli informerade om vad de olika partierna faktiskt vill göra.
📍Man ska kunna jämföra partiernas politik för att kunna bilda sig en egen uppfattning om vem man vill ge förtroendet att bli ens representant under de kommande fyra åren.
👉🏼Kan vi inte enas om att lämna solkrämen på stranden och ta debatten om Höganäs framtid istället? Det förtjänar väljarna.”
Carola Persson, ordförande
Socialdemokraterna Höganäs
S-ordförande tycker till om M:s reklamkampanj i Höganäs.