17/02/2023
De senaste veckorna har Socialdemokraterna Hässleholm och dess ungdomsförbund SSU Hässleholm haft ett högt tonläge. Kappvändningen från Socialdemokraterna har varit tydlig, ena dagen vill de utveckla Hässleholm, andra vill de fortsätta med sitt slösaktiga mantra om allt till alla.
Senast kallar SSU majoritetens val av att inte sponsra det privata och vinstdrivande företaget Torsjö Live ett svek mot Hässleholms unga.
För frågan är, vad är egentligen ett svek? Att gång på gång önska att stjäla mer pengar från Hässleholmarna i form av skattehöjningar, att villkorslöst slänga iväg pengar till flum som är långt ifrån den kommunala kärnverksamheten, det är minsann att svika Hässleholms nuvarande och framtida unga.
Frågan som bör ställas är egentligen vad som är mest prioriterat för de röda i Hässleholm? Att våra barn i skolan ska få skolmat, att våra äldre en värdig ålderdom och att unga barnfamiljer ska ha så mycket pengar som möjligt i plånboken eller att ett företag ska få våra skattepengar? För om vi nu ska göra allt åt alla så måste någon förlora, något som S och SSU uppenbarligen inte kan förstå. Lika anmärkningsvärt är det att SSU tror att en konsert sätter en ort på kartan, vilket fortsätter att visa på hur djupt verklighetsfrämmande deras populism egentligen är.
Men fortsätt vara orimligt populistiska - det må vara långt till valet men i slutändan vet vi (och här har Sverigedemokraterna fått reda på det den hårda vägen) att man kan inte ge alla allting åt alla. Det är helt enkelt en oseriös retorik som bara gör det mer och mer tydligt varför Socialdemokraterna gång på gång förlorar valet i kommunen.