05/02/2023
Gå med i vårdarbetargruppen Göteborg!
Underbemanning, stress, otrygg anställning, den moraliska pressen att alltid ge och ”göra gott”… Känner du igen detta?
Vi är en grupp för alla som jobbar (eller har jobbat) inom vård och omsorg – LSS, äldreboende, hemtjänst, psykiatri, vårdcentral, sjukhus, m.m.
Är du städare, socionom, tekniker eller vaktmästare som jobbar på en vårdinrättning? Vi ser dig som en av oss – välkommen!
Är du patient, brukare, anhörig… och vill samarbeta med oss, eller stödja oss? Du är varmt välkommen!
Ett huvudsyfte av gruppen är att skapa lite gemenskap i en mer och mer individualistiskt och konkurrensorienterad värld och att bygga upp solidaritet mellan olika yrkeskategorier inom vården. Men också att skapa nya allianser mellan vårdarbetare och andra grupper i samhället.
Vi stödjer varandra i våra försök att organisera oss, på våra respektive arbetsplatser och där vi bor.
Vi delar vår kunskap om arbetsrätt, utbildar oss i organisering och utbyter erfarenheter av motstånd på våra arbetsplatser – och på andra håll.
Vi vill vara en del av den mobilisering av vårdarbetare som pågår i Sverige just nu.
Intresserad?
Mejla [email protected] eller kom till ett möte.
Nästa möte söndag den 26:e februari 2023 kl 13.