01/05/2026
Idag firade vi första maj i strålande solsken på Strömmentorget – en dag fylld av gemenskap, engagemang och framtidstro.
Vår ordförande Eine Ikonen hälsade oss varmt välkomna och satte tonen för firandet. Vi fick lyssna till tal från William Kohlström, ordförande för SSU Sörmland, Michael Stålis Lyngsie, industriarbetare och riksdagskandidat #5 på Sörmlands riksdagslista, Linda Lundin, kommunstyrelsens ordförande i Gnesta, samt Jimmy Jansson, riksdagskandidat #3 på Sörmlands riksdagslista. I sina anföranden lyfte de hur regeringens politik har misslyckats på område efter område och behovet av en annan riktning framåt – för välfärden, tryggheten och ekonomin för vanligt folk.
Barnen fick också sitt – med fiskdamm och popcorn som bidrog till glädje och skratt under dagen. Musik framfördes av Torgny Tolle Nilsson och skapade en fin stämning genom hela firandet.
Det blev en fin dag – men också en viktig dag. En dag att minnas den kamp som generationer före oss har fört, och en påminnelse om att kampen för ett mer rättvist och jämlikt samhälle både behövs och fortsätter. 🌹