18/10/2024
Riksdagsledamoten Sara-Lena Bjälkö har nyligen besökt Blå Stjärnans djursjukhus i Göteborg. Blå stjärnan är likt många andra frivilligorganisationer en del av det civila försvaret.
Stiftelsen Blå Stjärnan vill starkt medverka till att den veterinärmedicinska utvecklingen går framåt på nationell och internationell nivå, stiftelsen har inget vinstintresse, utan investerar djursjukhusets genererade vinstmedel oavkortat till verksamheten i form av ny utrustning, utbildning och lokaler.
Sara-Lena tog initiativ till att göra verksamhetsbesöket på ett av Sveriges största djursjukhus, vad har det med försvaret tänker ni? Jo, om en kris eller-krigssituation uppstår kan dessa stora djursjukhus vara till behjälp/förfogande då de dels har personal, utrustning, kompetens, medicin & plats för både människan som djur.
Läs mer:
https://www.blastjarnan.se/
På bild:
Tv: Sara-Lena Bjälkö, Th: Christina von Dorrien, VD.