16/06/2026
TACK Åsa! ❤️
Igår gjorde Åsa Wiklund Lång, Kommunstyrelsens ordförande, sitt sista Kommunfullmäktige som ledamot och blev därför avtackad med fina ord och gåvor från samtliga partier i fullmäktige.
Många lyfte fram Åsas värderingsdrivna ledarskap och hennes genuina vilja att göra Gävle bättre. Att hon är kompetent, snabb, klok och inte backar undan för utmaningar och svåra frågor. Det blev väldigt tydligt att det är fler än vi socialdemokrater som kommer att sakna Åsa i kommunpolitiken.
På bild bredvid Åsa syns Daniel Olsson, som är Socialdemokraternas kandidat till ny ordförande i Kommunstyrelsen i höstens val.🌹
Åsa finns kvar och styr den skuta som är Gävle kommun ett tag till, så det kommer finnas flera tillfällen att tacka av henne ordentligt längre fram.