25/06/2026
Den som är 67 år eller äldre betalar sedan årsskiftet endast 10 procent av kostnaden för behandlingar, såsom lagningar och rotfyllningar. Resten betalas av staten.
Detta är möjligt tack vare Sverigedemokraternas tandvårdsreform tiotandvård.
Nästa mandatperiod kommer vi att se till att alla svenskar, oavsett ålder, omfattas av reformen.
Snart är det val. Rösta på Sverigedemokraterna.