15/06/2026
En bra grej från dagens vård- och omsorgsnämnd: Har du sett vilka fina innergårdar vi fått på våra äldreboenden? På fotot här ser du en av innergårdarna på Lintjärn. Grönska, fontän och tillgänglig miljö. Det bästa av allt är att arbetet är inte klart än, det ska till exempel komma till mer blomarrangemang. Arbetet på Lintjärn och Ullerudsgården väntas klart i augusti.
Detta är bra politik som gör skillnad i vardagen för våra äldre och som vi socialdemokrater slagits länge för. Attraktiva, tillgängliga utemiljöer är jätteviktigt för hälsan. Äntligen ser vi frukten av hårt arbete och på dagens sammanträde fick vi en rapport om hur arbetet går framåt.
Extra roligt också att arbete också inletts i Lintjärnsparken bakom äldreboendet. Här ska det rensas upp bland sly och annat, dammen ska bli finare, promenadvägar runt om dammen i säker, väl upplyst miljö med mera. Ett arbete som kommer pågå ungefär två år till nytta både för våra äldre och kommuninvånare i allmänhet när det är klart.