30/04/2026
Den 27 april var det familjehemmens dag men vi passade på att fira redan i lördags för att kunna dela dagen tillsammans med våra fantastiska familjehem. 🧸
Alla som kunde välkomnades till vår gård och en dag som fylldes dagen av ridning, pyssel med minishettisarna, mys med djuren, tipspromenad och klassikern grillad korv. Vädret bjöd på blåst och lite hagel, men också en hel del sol och framför allt fin gemenskap mellan olika familjer och såväl familjehemsplacerade barn som biologiska barn.
Här kunde barn träffa andra i liknande situationer, utan att behöva tänka på vem som är placerad eller inte. Man får ett tryggt ställe att bara vara på, och även möjlighet att lära känna barn som man kanske kommer träffa igen i sommar när vi öppnar upp för det årliga sommarlägret.
Från vårt perspektiv är det otroligt härligt att träffa alla familjer och barn. Vilken fantastisk insats familjerna gör, varje dag. 💛