11/11/2020
Bild tagen från 's Facebooksida.
Här blir det tydligt att det finns partier, i det här fall Centern, som vill försvaga arbetsrätten och möjligheterna till trygga anställningsformer med rättvisa löner för unga.
Nu passar man även på att skylla på rådande pandemi och menar att det är ansvarslöst att kämpa för högre löner och tryggare arbetsvillkor.
Det är väl snarare i sådana här lägen som det blir tydligt att vi måste fortsätta försvara arbetsrätten och kämpa för att stärka den?
I Vänsterpartiet vill vi såklart det motsatta! Vi vill stärka arbetarnas rättigheter och trygghet genom organisering och kollektiva kraftansträngningar.
Fackförbunden har historiskt sett möjliggjort att arbetare kunnat organisera sig och tillsammans krävt och arbetat för bättre arbetsvillkor.
Heja Fackförbunden!
JA till möjligheten att organisera sig!