13/02/2025
Veckan närmar sig sitt slt och den här veckan har vi hunnit med mycket olika saker.
Klass vovuxht-23 har nu snart gjort sin första vecka på sin sista APL på sjukhuset i Kalmar och vi hoppas att de får fortsatt spännande och lärorik APL.
Vi har startat upp kursen Psykiatri 1 med klass vovuxht-24 och vi passade på att besöka psykiatrimuseet igår och åt också en fantastisk lunch på Linneuniversitet i Växjö.
Idag har vi talat om förklaringsmodeller, psykisk hälsa och ohälsa. Vi hann också med att ha lite gofika och avtackning med fantastisk musikunderhållning. Nu avslutar Tina sin tjänst som lärare och beger sig ut på nya spännande uppdrag och vi önskar henne stort lycka till!
Vi vill också passa på att hälsa vår nya lärare Annika Lund välkommen. Annika börjar sin anställning den 28 april.