10/06/2026
Allhallen har under många år bara lappats och lagats – en dyr och ohållbar väg som till slt lämnat anläggningen i förfall. Det tidigare moderatledda styret valde att blunda för problemen, men någonstans måste man våga ta ansvar. Den punkten är nådd nu. Vi kan inte vänta längre.
Därför välkomnar vi socialdemokrater beslutet att bygga två nya hallar. Framöver får Ekerö två nya ishallar, en modern samlings- och danssal samt nya omklädningsrum för Svanhagen. Det är en satsning som både stärker föreningslivet och värnar kommunens ekonomi.
Vi socialdemokrater tar ansvar för Ekerös ekonomi och framtid – det spelar roll vilka som styr.🌹