14/06/2026
Under lördagen 13/6 genomförde vi dörrknackning på Hässleholmen. Det blev många bra samtal där boende berättade om sina hjärtefrågor och lyfte en rad utmaningar: resurser till skolan, satsningar på mötesplatser för unga, tidiga insatser för barn med diagnoser, samt höga hyror och elpriser.
Det blir en tydlig bekräftelse på att politiken måste fortsätta satsa på välfärden och bygga ett starkt Sverige.
En fråga som särskilt lyftes var de höjda biljettpriserna i kollektivtrafiken. En av de vi pratade med uttryckte att det inte är bra varken ekonomiskt eller ur ett miljöperspektiv.
Stort tack till alla som var med och deltog under dagen – ert engagemang gör verkligen skillnad!
Nu fortsätter vi arbetet framåt. Valet närmar sig, och varje samtal, varje röst och varje insats spelar roll. Vill du vara med och göra skillnad på riktigt? Häng med nästa gång vi går ut och dörrknackar!
Tillsammans bygger vi framtidens välfärd.🚩