12/06/2026
Tiden går så väldigt fort. Nu är det redan mitten av juni, nästa vecka är det midsommar. Under veckan har jag tagit en massa bilder av området - igen😂. Är ni förvånade? Jag ska försöka att bara visa en del. Men det är svårt.
Våra växter trivs. De nyplanterade har rotat sig fint och börjar växa. Så glad man blir. Och det surrar runt blommorna. Just nu är favoriten den stora Ängsvädden. Inte bara humlor har hittat hit. Olika fjärilar och bin också.
När man strosar runt våtmarken känner man doften av vattenmyntan och man träffar på stora trollsländor, svalor som fångar insekter ur luften, en sädesärla som nyttjar grenarna som flyter i vattnet som utsiktspunkt och växterna som vi planterade bara för ett år sedan har bildat stora kluster. Det har verkligen blivit en plats som kryllar av liv. Det syns och hörs. 😊😍🐦🦆🐝🐛🦋🐌🐞🐜🪲🪳🦗🦗🕷️🌳🌿☘️🌞